המרכז הרפואי העמק מוסיף להוביל במניעת זיהומים

המרכז הרפואי העמק מקבוצת הכללית ממשיך להוביל בין בתי החולים בישראל במניעת זיהומים נרכשים. צילום

בימים אלה פורסם הדו"ח השנתי שמפיקה היחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות, וממנו עולה כי המרכז הרפואי העמק מקבוצת הכללית ממשיך להוביל בין בתי החולים בישראל במניעת זיהומים נרכשים. מהדו"ח עולה שבשנה החולפת חלה ירידה משמעותית נוספת בשיעור הימצאות חיידקים עמידים במרכז הרפואי העמק.
מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי העמק ובכללית בצפון, ד"ר ביביאנה חזן: "בדו"ח זה, מציף משרד הבריאות לבתי החולים את האתגרים שלהם בהתמודדות עם חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, במטרה למנוע העברה של חיידקים אלה מחולה לחולה, משום שהם חיידקים קשים יותר לטיפול, ולכן גם התמותה מהם גבוהה יותר. התוצאות הטובות אצלנו במרכז הרפואי העמק נובעות מסיבות רבות, ביניהן הקפדה של כל אנשי הצוות שלנו בנושא היגיינת ידיים ושיפור משמעותי באיכות הניקיון בבית החולים. כאשר אנו מטפלים בחולה שיש לו חיידק עמיד, הוא מטופל בתנאי בידוד, באופן שמזכיר את הטיפול בחולי קורונה."


 [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 ד"ר ביביאנה חזן: "גם ניקיון החדר שבו שהה חולה כזה הוא ניקיון מוקפד מאד שמתבצע על ידי נבחרת של עובדי ניקיון ייעודי שעושים עבודת קודש, עם בקרת ניקיון מיוחדת. אי-הקפדה על היגיינת ידיים וניקיון של סביבת המטופל עלולים להעלות את שיעור הזיהומים מחיידקים עמידים בבית חולים, ולכן אנחנו מאד מקפידים על כך".
ד"ר זיו רוזנבוים, מנהל המרכז הרפואי העמק: "אני גאה בתוצאות שלנו. יותר מהכל, הן מעידות על המחוייבות והמסירות של כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו.  תוצאות כאלה ניתן להשיג רק כאשר כל אנשי הצוות עובדים בצורה נכונה ותוך הקפדה יתרה על כל הנהלים של מניעת זיהומים, ולשמחתי הם עושים זאת במסירות ובחרדת קודש ממש. תודה מגיעה גם לצוות של היחידה למחלות זיהומיות ומניעת זיהומים בניהולן של ד"ר ביביאנה חזן והאחות האחראית איריס אברהם, אשר עושות לילות כימים כדי להדריך וללמד את כל אנשי הצוות כיצד לעבוד בצורה נכונה, במטרה למנוע העברת זיהומים".