מי יהיה המלאך של אתי?

אתי חן ברייר מקיבוץ ניר דוד זקוקה לתרומת כליה ובימים אלה יוצאת למסע אחר המלאך אשר יעניק לה חיים. ביום שלישי יתקיים ערב הסברה מיוחד שיפתח את מסע החיפוש

אתי חן ברייר מקיבוץ ניר דוד שבעמק המעיינות נמצאת במצב של אי ספיקת כליות בעקבות מחלה גנטית תורשתית, המאופיינת בהתפתחות של ציסטות מרובות בשתי הכליות ובאיברים נוספים.

בימים אלה הגיעה אתי לשלב שבו היא זקוקה להשתלת כליה במהירות האפשרית, והיא יוצאת למסע חיפוש אחר תורמ/ת אשר יוכלו לתרום כלייה טובה ובריאה שתעניק לה איכות חיים הדומה לזו של אדם בריא ותשפר את חייה. ביטויי המחלה וחומרתה משתנים והציסטות המרובות המתפתחות עם השנים בכליות, מובילות לירידה מתמדת בתפקוד הכלייתי, עד כדי התפתחות אי ספיקת כליות סופנית.

• המטרה: לעורר להשראה ומודעות

אתי בת 48, אם לשני ילדים היא דמות מוכרת בעמק. אמנית צילום יוצרת ופעילה מאוד, המציגה תערוכות בעמק ובכל רחבי הארץ. רבים מכירים אותה עוד מהימים בהם הייתה רכזת ענף השחייה במועצה ומאמנת השחייה הראשית של ילדיי העמק, תפקיד שעשתה בגאווה גדולה כ-12 שנים, היום היא מלמדת צילום את בני הגיל השלישי, ומדריכה טיולי צילום בארץ ובחו"ל.

ביום שלישי, הבא בשעה 20:00 יתקיים ערב הסברה מיוחד שיפתח את מסע החיפוש אחר המלאך או המלאכית אשר יצילו את חייה של אתי. בערב שיתקיים באודיטוריום זיידן שבמרכז עידן במועצה האזורית עמק המעיינות תספר אתי את סיפורה ויתארחו בו אלון ברנר (קיבוץ מזרע) ג'ודי סינגר (קיבוץ מירב) וד"ר איזבל בר אילן (מצפה נטופה) אשר תרמו כליה, ופרופסור איתן יפה נוף, חבר הועדה המייעצת של עמותת 'מתנת חיים' – מושתל בעצמו.

אתי שעוברת בדיקות וטיפולים מקבלת כוחות רבים מההתגייסות סביב המסע אותו עומדת לעבור ואומרת: "מטרת הערב היא לפרוש את נושא השתלות הכליה בארץ מכיוונים שונים, מהצד של הנזקק, התורם והנתרם ולעורר להשראה ומודעות ובעיקר כרגע למצוא עבורי תורמ/ת פוטנציאלי/ת."