"המסע מהמדבר אל העמק"

בשנתיים האחרונות יזמו ברשות פרויקט מרגש וייחודי שכולל בתוכו את סיפורי העלייה של 32 מנכבדי העדה האתיופית. הספר חולק בטקס בבית המורשת החדש

מגדל העמק מספקת מענים מגוונים לוותיקים ביניהם בית מורשת ייעודי לנכבדי העדה האתיופית שנפתח לפני מספר חודשים בעלות של 4.5 מיליון שקלים ובו פעילות ענפה ומגוונת לטובת נכבדי העדה – חוגי ספורט, פנאי, טיולים, תזונה נכונה, אקטואליה, בישול, מלאכת יד ועוד.
חברי המועדון משתלבים ומשתתפים פעילים בכל האירועים שמתקיימים בעיר לאזרחים הוותיקים ובפעילויות עם המועדונים האחרים.
בית המורשת משמש מרכז לשימור המורשת הייחודית של העדה. סיפור עליית יהודי אתיופיה הוא אחד מסיפורי הגבורה המרתקים בהיסטוריה של עמנו. הכמיהה לציון והמסע ההרואי שרבים מהעדה עברו ברגלם בדרכם לארץ ישראל מוכיח את עומק הקשר שלהם עם ישראל.
בשנתיים האחרונות יזמו במדור פרויקט מרגש וייחודי למגדל העמק שנקרא "המסע מהמדבר אל העמק". במשך תקופה ארוכה ומאתגרת תועדו סיפוריהם של 32 מנכבדי העדה. הסיפורים אוגדו בספר מרהיב ומרשים שחולק למשתתפים בטקס הוקרה לנכבדי העדה שהתקיים במסגרת חודש האזרח הוותיק. משתתפי הטקס נהנו מכיבוד מסורתי עשיר והמופע של אדיר שבבו שהנעים את זמנם בשירים באמהרית ובריקודים.
אלי בקסיס סגן ראש העיר הממונה על הרווחה אמר: "אנו פועלים לשילוב הקהילה האתיופית בחיי הקהילה בעיר ומשקיעים משאבים בשימור צביונה הייחודי של העדה וחיזוק מעמדם של נכבדי העדה".
מומי בן סימון, מנהל האגף לשירותים חברתיים הוסיף: "סיפור עלייתם של יהודי אתיופיה הוא פרק מיוחד במסכת מבצעי העלייה, סכנות רבות ארבו להן, מעבר לטלטלות הדרך עצמה, מסע תלאות שהיה לסמל לנחישות והקרבה בניסיון להגשים את חלומם לעלייה לישראל. ראוי שנעריך ונוקיר ונדאג להנחיל זאת כמורשת. האגף לשירותים חברתיים באמצעות המדור לאזרחים ותיקים בניהולה של ברכה בן סדון בשיתוף זהבה לאווי רכזת המועדון, מספק מסגרת מתכללת ועשירה במסגרת המועדון המיוחד לבני העדה".
ראש העיר שהעניק את הספר באופן אישי לכל המשתתפים בירך על המיזם המשותף בין האגף לשירותים חברתיים המדור לאזרחים ותיקים בניהולה של ברכה בן סדון לאגף הקליטה בניהולה של פאני טבלוביץ' ואמר: "מגדל העמק מצדיעה ומחבקת אתכם על הדרך שעשיתם עד העלייה לארץ, דרך האתגרים והקשיים בהקמת בית חדש בארץ ועד היותכם היום המשענת והנכס של העדה ומגדלור לדורות הבאים. שולח לכם חיבוק מלא הערכה, אהבה וכבוד".