המלחמה באמל"ח הלא חוקי: נתפסו כמויות שיספיקו לצבא קטן

בהודעה שהוציאה המשטרה על כמויות האמל"ח שנתפסו בעמקים ובצפון במבצעי משטרה במהלך החודש האחרון, עולים מספרים בהחלט מדאיגים, מעל 80 רובים ואקדחים מסוג איירסופט, צה"ליים ומאולתרים בייצור מקומי או שטחים, בין אמצעי הלחימה גם מרגמה מאולתרת וטיל אר.פי.ג'י, קרוב ל- 40 רימוני רסס ומעל 20 מטענים ו- 5 לבנות חבלה ועוד אמצעי לחימה. צילום דוברות המשטרה

במסגרת מלחמת החרמה שמנהלת המשטרה למיגור תופעת אחזקת אמצעי לחימה לא חוקיים בישובים בצפון, פרסמה לאחרונה המשטרה דו"ח, ובו נתוני הכמויות שנתפסו במהלך החודש החל והם בהחלט מדאיגים.
כידוע אמצעי לחימה בעיקר נשק חם משמשים לביצוע פשיעה, למלחמות בין עבריינים, וכן בסכסוכים בחברה הערבית, כאשר במהלך חגיגות אירועי שמחה, אנו שומעים לא פעם על פצועים מקליעים תועים מירי באירועים אלו.

אמצעי הלחימה המגוונים שנתפסו בעמקים ובצפון
אמצעי הלחימה המגוונים שנתפסו בעמקים ובצפון

על פי דיווח המשטרה בעקבות המבצעים האחרונים שהתקיימו החל מתחילת מרץ, נעצרו 34 נאשמים באחזקת אמל"ח לא חוקי, כאשר מתחילת השנה נעצרו 299 חשודים באחזקה או בשימוש באמל"ח, שהניבה 45 כתבי אישום בגין החזקה של אמל"ח או שימוש בו באופן לא חוקי.
עוד נמסר בהודעה כי שוטרי משטרת ישראל ,לוחמי משמר הגבול ויחידות מיוחדות פועלים בכל המישורים הן במישור ההסברה והן במישור האכיפה תוך הפעלת כוחות ואמצעים רבים במטרה למגר את התופעה הפסולה של אחזקה או שימוש בירי בסכסוכים בקרב החברה בכלל ובחברה הערבית בפרט, ולמרות ניסיונות הסלקת אמצעי הלחמה באופן מתוחכם בשטחים פתוחים, עושה המשטרה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת בכדי לאתר את אותם אמצעי לחימה, ופועלת מידי יום באופן סמוי וגלוי במטרה למנוע פגיעה בנפש או ברכוש לעצור את אותם עבריינים המסכנים את הציבור ולהביאם לדין.