שלמה מליחי: "הובטח לי שהמכרז ייבדק משפטית"

ממלא מקום ראש העיר קיים שיחה עם מנהל מחוז צפון במקרקעי ישראל. לדברי שלמה מליחי 12 הצעות מחיר היו זהות לחלוטין

חברי מועצת העיר בעפולה ממשיכים לפעול בסוגיית המכרזים במורדות עפולה הצעירה.  אמש פנה ממלא מקום ראש העיר שלמה מליחי למנהל מחוז צפון במנהל מקרקעי ישראל במטרה לבחון דרכי פעולה.
מליחי סיים את השיחה מעודד, אך במקביל הדגיש כי לא יהיה פשוט לשנות את תוצאות המכרז. בפוסט שהעלה לפייסבוק כתב מליחי: "מאז היוודע לי לראשונה דבר המכרז המוזר, בלשון המעטה, בו זכו רק תושבים מחוץ לעיר בקרקעות לבנייה, אני פועל ללא הפסקה על מנת להעביר את רוע הגזירה ומסרב להיכנע לאמירות כי אין מה לעשות, על אף שאני מציאותי ומבין כי מדובר במשימה קשה מאד".

פרוייקט עפולה הצעירה - השטח בו ייבנו יחידות הדיור בעתידפרוייקט עפולה הצעירה - השטח בו ייבנו יחידות הדיור בעתיד
פרוייקט 'עפולה הצעירה' – השטח בו ייבנו יחידות הדיור בעתיד

עוד כתב מליחי בפוסט: "קיימתי אתמול שיחה עם מנהל מחוז הצפון של רשות מקרקעי תמיר ברקין והעליתי בפניו את סוגיית המכרז האחרון במורדות עפולה עלית, את שאלת חוקיות המכרז ואת שאלת תיאום המחירים, דבר העולה בבירור מכיוון ש – 12 הצעות מחיר היו זהות עד לשקל האחרון. הבהרתי כי אני בודק את הנושא באופן משפטי. לדבריו, בימים אלו נבדקת חוקיות המכרז ע"י צוות משפטנים של המשרד בירושלים והתוצאות יפורסמו עם סיום הבדיקה.
בנוסף לכך ועל למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד, דרשתי שבמכרזים הבאים שיצאו לבחון יחד עם עיריית עפולה את סוג המכרז שיצא ולתת עדיפות חלקית לבני עפולה, כמו למשל במכרז "הרשמה בהגרלה". אני רוצה לציין כי ברקין התייחס בכובד ראש ובהבנה רבה לנושא זה ואני מאמין שהוא יקדם את הנושא ויפעל לטובת תושבי העיר.בנוסף ניהלתי שיחות רבות עם סגן שר השיכון ח"כ ג'קי לוי ועם סגן שר הפנים ח"כ ירון מזוז, שהבטיחו לפעול בכל הדרכים שיש באפשרותם למען תושבי העיר עפולה.
חבריי. אין ספק כי אנו עוברים תקופה לא פשוטה אך דווקא בתקופה זאת חשוב במיוחד שכולנו נתלכד, על אף המחלוקות הפוליטיות ונצליח לעבור את המשבר הזה בהצלחה – כי אין לנו עפולה אחרת״, סיכם מליחי.