"המינוי שלי נותן משנה תוקף לחשיבות ההולכת וגדלה של תחום רפואת הנשים בקהילה"

חדשנות רפואית: ד"ר שלמה בטינו, מנהל המרכז לבריאות האישה במרפאה היועצת עפולה בכללית, קיבל לאחרונה מינוי מטעם הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי, באוניברסיטת בר אילן כאחראי תחום רפואת נשים בקהילה. צילום: כללית

ד"ר שלמה בטינו, מנהל המרכז לבריאות האישה במרפאה היועצת עפולה של כללית מחוז צפון, קיבל לאחרונה מינוי מטעם הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי, באוניברסיטת בר אילן כאחראי תחום רפואת נשים בקהילה.
עם קבלת המינוי אמר ד"ר בטינו: "למעשה המינוי שלי נותן משנה תוקף לחשיבות ההולכת וגדלה של תחום רפואת הנשים בקהילה. בנוסף, במסגרת תכנית ההכשרה חשוב לי לייצר אחידות בהדרכה בין המרכזים השונים כך שכל סטודנט יקבל הדרכה זהה לחברו".
במהלך לימודי הרפואה בפקולטה נדרשים הסטודנטים להשלים סבבי התנסות בקהילה בתחומים שונים. רק לאחרונה נכנסו סבבי התנסות ברפואת נשים, ילדים ותת פנימיות והצטרפו להתנסות בתחום רפואת המשפחה שמקובלת מזה שנים רבות. מטרת סבב נשים בקהילה הוא לחשוף את הסטודנטים לתחום ולהדריך וללמד אותם תוך כדי עבודה עם מטופלות במרכזי בריאות האישה.
ד"ר בטינו מספר: "בכללית מחוז צפון מרכזי בריאות אישה הפרוסים בכל רחבי הצפון ומאפשרים למידה משולבת, פרטנית וקבוצתית גם יחד. כל מרכז מלווה סטודנטים במשך כ- 5 שבועות לאורכה של השנה, כך שבמשך שנה מלווים הצוותים כ-70 סטודנטים. כל סטודנט צמוד לרופא מומחה ברפואת נשים המלווה אותו ומדריך אותו במהלך השבוע ובכך הוא חווה בצורה מעשית ומקרוב את הטיפול באישה במעגלי הבריאות השונים בקהילה".
מהלך זה, הינו שיתוף פעולה מוצלח של הפקולטה לרפואה עם כללית מחוז צפון והוא מאפשר לשלב תיאוריה ומעשה יחדיו. הוא מעשיר את חווית הלמידה של הסטודנטים ותורם לידע המקצועי שלהם והמשמעות היא רופאים טובים יותר לקהילה ובכלל. מהלך זה מקבל חיזוק חם גם מהסטודנטים עצמם שמרבים לשבח את החוויה שעברו במסגרת שבוע החשיפה לתחום.
ד"ר ענת עיני, רכזת הוראת סטודנטים בקהילה כללית מחוז צפון מסכמת: "ישנה חשיבות מאוד גדולה שסטודנטים יעשו סבבים קליניים בקהילה, שכן, חלק גדול מהרפואה מתבצע בקהילה. תכנית זו מאפשרת לחשוף את הסטודנטים למגוון רחב של מטופלים, מחלות ואפשרויות טיפול, ופותחת להם חלון הצצה לקריירה העתידית כרופאי נשים בקהילה".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|