"המטרה שלנו בהפגנות ובמחאות היא להציל חיים עתידיים"

דני דסטה, חבר מועצת העיר עפולה מביע לוחמניות בעקבות המחאות שצצו לאחר מותו של סלומון טקה, ובין היתר בעפולה. "הצעירים שלנו רואים שהחברים שלהם מקבלים יחס אחר, רק בגלל שצבע העור שלהם לא שחור. האצבע בכל מה שקשור לבני הקהילה האתיופית קלה על ההדק." צילום: שיר רותם

ביום שאחרי ההפגנות הסוערות הרשתות החברתיות עוסקות בעיקר במחאות בני הקהילה האתיופית, ובין היתר בעפולה. כזכור, המחאה החריפה הלילה לאחר ששוטר נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי, במרכז רפואי העמק, בעקבות חסימה של צומת הקאנטרי על ידי מפגינים. מדוברות המשטרה נמסר כי השוטר נפגע מאבנים בפלג גופו העליון וברגלו ונפל לקרקע: "כשמתפרעים רבים רצו לכיוונו – השוטר ביצע ירי באוויר והוא חולץ על ידי שוטרים מהמקום", דיווחה המשטרה.

חבר מועצת העיר עפולה, דני דסטה, בן הקהילה האתיופית נשמע הבוקר מיליטנטי בכל הנוגע למחאה והתייחס לאירועים בעיר: "אנחנו מרגישים כבר המון שנים שהאצבע קלה על ההדק, בכל מה שקשור לבני העדה האתיופית. בחברה הישראלית מחלחלת גזענות סמויה לצד גלויה, הלכה למעשה, ועתה הגיעה העת לעשות מעשה. רוצחים לנו ילדים, אין לי דרך אחרת לומר זאת, אבל גרוע מזה, רוצחים אותנו בדרכים אחרות, וזה קורה בכל רשויות המדינה. אנחנו המבוגרים עוד יכולים להיות מאופקים, אבל בני הדור הצעיר, שנולדו פה, התחנכו פה, ושירתו בצבא לא יכולים להשלים עם חוסר השוויון כשהם רואים את היחס האחר לחברים שלהם, שההבדל היחידי בינהם הוא שצבע העור שלהם לא שחור. אני יכול להבין את האמוציות והרצון שלהם לפרוק את הכעס, הם בסך הכול מבקשים דבר מאוד פשוט, להיות שווים בין שווים. אחרי שהם רואים שהחוק לא שווה, הם גם לא נרתעים להביע את מחאתם. אני בטוח שאם הם היו חשים שווים, אותם צעירים לא היו חוסמים שום כביש. אני שומע את הקולות והכעסים של האנשים שנותרו בפקקים במשך שעות, גם ההורים שמיהרו לבתיהם, גם החולים וכל מי שנתקע בדרך, אבל זה הסתכם בכמה דקות או שעות. הקהילה שלנו נפגעת כבר עשורים שלמים, בצורה בוטה, קשה ואלימה. זה מגיע גם עם אדישות והתעלמות מוחלטת מהצרכים שלנו. מאסנו בזה, מיצינו את זה ואצל הדור הצעיר זה חזק עוד יותר. לכן הייתי מצפה מכל המבקרים את התנהגותנו שיצטרפו אלינו ומעבר לכך כולם צריכים להבין שתם העידן בו אנחנו סבלניים ונחמדים. אנחנו מפגינים להציל חיים עתידיים, זו המטרה ואנחנו נשיג אותה".

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|