מגדל העמק: תכנית להתחדשות עירונית במרכז העיר

במקביל להרחבת גבולות העיר וקידום בניית מאות יחידות דיור בוחנים, בעירייה פרוייקטים לחיזוק השכונות הוותיקות והתחדשות עירונית במרכז העיר. המחשה: צילום ע"י אליזבט גולדסטון

מפגש מקצועי בנושא התחדשות עירונית במגדל העמק התקיים בעיר במטרה לבחון ולקדם פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז העיר ובשכונות הוותיקות ולבחון את הדרכים לשחרר חסמים ביורוקרטיים מעיקים כדי לקדם את התכנית במהירות האפשרית.

המפגש הראשון נערך במגדל העמק ובו השתתפו ראש העיר אלי ברדה, הכירי העירייה, וכן מנהל מחוז צפון במשרד הבינוי והשיכון שלמה פייבלוביץ, מנהל מחוז צפון ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) תמיר ברקין, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון אורי אילן, המתכנן המחוזי החדש יהונתן כהן, עו"ד אורי גולן יו"ר העמותה למען הקשיש וחברת "ארזים" שהגישה תכנית לביצוע הפרויקט במגדל העמק.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

ראש העיר אלי ברדה פתח את המפגש ואמר כי בשנים האחרונות קידמה הרשות תכנית מתאר כוללנית חדשה שכללה את הרחבת גבולות העיר וקידמה בניית מאות יח"ד באזורים שונים שהביאו לתנופת בנייה שתלך ותתרחב בשנים הקרובות. יחד עם זאת, ציין ברדה, כי יש לקדם במקביל תכנית של התחדשות עירונית כדי לחזק גם את השכונות הוותיקות.

בהמשך הציגו נציגי החברה היזמית בפניי הנוכחים את עיקרי התכנית שכוללת בתוכה "פינוי-בינוי" של בתים ישנים ובניית רבי קומות ומרכזי מסחר חדשים לאורך ציר "דרך העמק" ובשכונות הסמוכות לו.

אלי ברדה סיכם ואמר: "יש מוטיבציה גדולה של כל המשתתפים לקדם את הנושא כדי לחדש ולחזק את מרכז העיר לפי אופיה הייחודי של מגדל העמק. אני בטוח ששילוב ידיים ואיגום משאבים של כל הגורמים בפורום נתגבר על הבירוקרטיה לטובת הצלחת הפרויקט".