המועצה לאזרחים וותיקים בעפולה יצאה לדרך

במועצה שותפים כלל הארגונים העוסקים בזקנה בעיר ' כאשר לאחרונה נערך הכנס הראשון של המועצה במהלכו הוצגו היעדים המרכזיים שיפעלו באמצעות וועדות משנה בתחומים שונים

הגידול המשמעותי במספר האזרחים הוותיקים הגרים בעפולה, הארכת תוחלת החיים והתפרצות מגפת הקורונה שחידדה את הסיכון הבריאותי שאליו נחשפה אוכלוסיית הגיל השלישי וכלל בדידות וריחוק חברתי שכפתה המגיפה, הניעו את ראש העיר אבי אלקבץ להציע תכנית מותאמת אל מול האתגרים שצופן לנו העתיד בעולם הזקנה ובראשם הקמת מועצה לאזרחים וותיקים.
אחד הכלים האירגוניים להתמודדות עם תופעה זו היא ראייה שהמשימה היא רב מערכתית וקשורה לקשת רחבה של ארגונים כגון המגזר השלישי, הקהילה, המדינה וכמובן הרשות המקומית על מנת ליצור את השינוי הנדרש.
במסגרת התהליך הוחלט על הקמת המועצה לאזרחים וותיקים. במועצה שותפים כלל הארגונים העוסקים בזקנה בעיר.
לאחרונה נערך במרכז פיסג"ה הכנס הראשון של המועצה במהלכו הוצגו היעדים המרכזיים שיפעלו באמצעות וועדות משנה בתחומים שונים כגון: חוסן כלכלי, תרבות ופנאי, בריאות ופעילות גופנית, תעסוקה וכן וועדה שתעסוק בלקחי הקורונה והתארגנות מיטבית בשעת חירום. הכנס התקיים בהשתתפות ראש העיר אבי אלקבץ, המשנה לראש העיר ויו"ר המועצה הנבחר מיכאל ברקן, חבר המועצה בוריס יודיס, יועץ ראש העיר לאזרחים וותיקים יאיר כתר, מנכ"ל העמותה שמעון פרי ואנשי מקצוע.
ראש העיר אבי אלקבץ אמר בדברי הפתיחה: "ההזדקנות אינה אובדן אלא מצב נתון המציב בפנינו הזדמנויות חדשות על מנת לייצר התארגנות מחודשת בקהילה ויותר מכך מותאמת לצרכים של האוכלוסייה המבוגרת. יועץ ראש העיר לאזרחים וותיקים יאיר כתר שהציג את המודל בפני באי הכנס ציין בדבריו: "המועצה הינה גוף עירוני המאגד ומתכלל את כלל הגורמים המשפיעים על סביבות החיים השונות של האזרחים הוותיקים בתחומי עניין שונים כגון בריאות, פנאי, רווחה, דיגיטציה וחוסן כלכלי".
מיכאל ברקן שנבחר לכהן כיו"ר המועצה לאזרחים וותיקים ציין בדבריו: "אני מסתכל על היושבים באולם, כולם אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, אני קורא לכולנו להוות דוגמא מופת לכלל הערים בארץ מעטות הערים שלוקחות על עצמן להפעיל מודל חדשני זה אני רוצה להודות שוב לראש העיר על האימון שנתן בי ואני מתחייב להוכיח עשייה אמיתית למען האזרח הוותיק".

 

 

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

״אתם לא לבד״: מהולנד באהבה לנוף הגליל

|