"המועצה כמעט בקריסה כלכלית, אבל נעשה מאמץ להחזיר את אסי גלבוע לליגה א'"

ראש המועצה הטרי, עובד נור, התייחס לקבוצות הספורט הייצוגיות בגלבוע, שנשרו השנה ליגה, ונכון לעכשיו עתידן לוט בערפל: "לגבי גלבוע גליל אנחנו נצטרך לעשות חושבים מחדש ולראות מה אנחנו מסוגלים לעשות. לא במקרה הקבוצה ירדה ליגה"

"לדבר על תוכניות בשלב הזה זה יהיה יהיר מבחינתי. אבל אני יכול לומר לגבי השאיפות הכלליות, שאני כמובן אתמוך בספורט בגלבוע, כי זה חלק מהנשמה והתרבות שלנו כאן באזור". הדובר: עובד נור מגן נר, ראש מוא"ז הגלבוע הטרי שנבחר השבוע לאחר שזכה ב-47% מהקולות.

• גרעונות, חובות ועתיד לוט בערפל

בכל הקשור לנושא קבוצות הספורט הייצוגיות, כדורגל וכדורסל, ראש המועצה החדש ייאלץ להתמודד עם אתגר לא פשוט. גם גלבוע גליל וגם אסי גלבוע, שעד לפני מספר שנים היו קבוצות ראויות ומובילות בליגה שלהן, נשרו השנה ליגה. עתידן של שתי הקבוצות, נכון לעכשיו, לוט בערפל. אסי גלבוע, שנשרה לליגה ב' אחרי 13, סיימה את העונה עם גירעון של כ-200 אלף שקלים, ובנוסף היא סוחבת על פי ההערכות חובות של מאות אלפים שקלים גם למס הכנסה. בקביל, לא ברור מה יעלה בגורלה של גלבוע גליל שנשרה לליגה לאומית והאם המועצה תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה יחד עם חיים אוחיון.

אסי גלבוע, שנשרה לליגה ב' אחרי 13, סיימה את העונה עם גירעון של כ-200 אלף שקלים, ובנוסף היא סוחבת על פי ההערכות חובות של מאות אלפים שקלים גם למס הכנסה. נור: "המועצה נמצאת עכשיו בגירעון נוראי והתוכניות לגבי קבוצות הספורט כנראה יצטרכו להיות משהו לטווח הארוך"

ראש המועצה החדש, שעדיין לא הספיק להיכנס לעניינים, לא ממהר לשחרר הצהרות בומבסטיות מבלי שיהיה להם כיסוי בעתיד. נור, מבחינתו, שואף ורוצה להחזיר את הקבוצות לקדמת הבמה, אך יחד עם זאת הוא מודע לבעיות הפיננסיות במועצה, ולכן שוקל את מילותיו בקפידה רבה.

"המועצה נמצאת עכשיו בגירעון נוראי והתוכניות לגבי קבוצות הספורט כנראה יצטרכו להיות משהו לטווח הארוך", טוען ראש המועצה החדש, "יחד עם זאת, אנחנו נעשה כל מאמץ בכדי להחזיר את אסי גלבוע לליגה א'. לגבי גלבוע/גליל אנחנו צריכים לעשות חושבים מחדש ולראות מה אנחנו מסוגלים לעשות. לא במקרה הקבוצה הזו ירדה לליגה הלאומית. המועצה בראשותו של דני עטר נאלצה לצמצם את התמיכה בקבוצה כיוון שהיא לא הייתה מסוגלת להמשיך במתכונת הזו. אני אשקול בחיוב את המשך שיתופי הפעולה. אני צריך להיפגש עם חיים אוחיון וביחד צריכים לחשוב איך מתקדמים. אני יודע שהמועצה נמצאת כמעט בקריסה כלכלית, ולכן אני לא רוצה לדבר על דברים לא ריאליים כי אני עדיין לא מכיר את הנתונים המלאים".

חבר הנהלת אסי גלבוע, סבח דניאל, שנפגש בשבוע שעבר עם עובד נור בביתו, אמר: "אני מאחל לעובד נור המון בהצלחה. הוא הותיר עליי רושם חיובי. אני מאמין ומקווה שהוא יתמוך בספורט בגלבוע בכלל ובאסי גלבוע בפרט".

 

"ספורט הוא חלק מהנשמה והתרבות שלנו כאן באזור." נור במשחק נוער של גלבוע/מעיינות. (מתוך הפייסבוק של עובד נור)
"ספורט הוא חלק מהנשמה והתרבות שלנו כאן באזור." נור במשחק נוער של גלבוע/מעיינות. (מתוך הפייסבוק של עובד נור)