"המוטו שלי הוא שאם לא נעבד את האדמה – נאבד את האדמה"

שם את החקלאות במרכז, מציג תוכנית אופרטיבית לחיזוק הפריפריה ותומך ומגדיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו כ"קטר חזק שמושך את הרכבת שלנו בביטחון". נועם מועלם יוסף ממושב מיטב בתענך יתמודד ביום שלישי הקרוב בפריימריס של מפלגת הליכוד, על מקום בכנסת ישראל – במשבצת נציג המועצות האזוריות ומחוז המושבים

נועם מועלם יוסף, יליד ותושב מושב מיטב שבחבל תענך בגלבוע, יתמודד בפריימריס של מפלגת הליכוד שייערכו בשבוע הבא, על מקום בכנסת ישראל – במשבצת נציג המועצות האזוריות ומחוז המושבים. יוסף, בן 50, אב לגיא בן 9, בן למשפחת חקלאים, הוא בוגר לימודי א"י בבית ברל. את שירותו הצבאי עשה כלוחם ומפקד בחטיבת הצנחנים. לאחר שחרורו מצה"ל היה מדריך בחינוך הבלתי פורמלי ומורה בחינוך הפורמלי בבית הספר התיכון המקיף "עמל" בטבריה, שליח הסוכנות היהודית לארה"ב, מנכ"ל מושבי תענך, יזם עסקים בתחומי החקלאות, מזון ותיירות. מזה 10 שנים הוא עוסק בתחום הביטוח הפנסיוני. יוסף הוא חבר מרכז הליכוד במשך שלושת העשורים האחרונים, לשעבר חבר בוועד המנהל של צעירי הליכוד, חבר מזכירות הליכוד ב – 5 שנים האחרונות, ומקים – שותף, יחד עם השר ישראל כץ את מחוז המושבים בליכוד.

"התיישבות העובדת והחקלאים נותרים ללא מענה למרבית הבעיות הדוחקות"

אחד הנושאים המרכזיים שמציג יוסף בקמפיין שלו הוא החקלאים. סוגיית מעמדם גם הובילה אותו להתמודדות ולכניסה לזירה הפוליטית.
"בגלל הרפורמה בחקלאות, חקלאים רבים נותרו ללא מקורות תעסוקה. אין שום נציג בכנסת להתיישבות העובדת והחקלאים נותרים ללא מענה למרבית הבעיות הדוחקות שבראשן הטרור החקלאי", אומר יוסף, "המוטו שלי הוא שאם לא נעבד את האדמה – נאבד את האדמה. אני מביא איתי לכנסת, תכנית אופרטיבית לחיזוק הפריפריה בכל הקשור בהגדלת ההיצע של מקורות תעסוקה איכותיים וכל זאת תוך חיסכון משמעותי בתקציב המדינה. יש לנו קטר חזק שקוראים לו בנימין נתניהו שמושך את הרכבת שלנו בביטחון ובמהירות אך בה בעת אני מרגיש שהשארנו קרון אחד בתחנה והוא השכבות המוחלשות -קשישים, נכים, הורים יחידנים שכמעט תמיד נמצאים במורד סדר העדיפויות בכל תכנית או רפורמה. 'אל תשליכני לעת זקנה – ככלות כוחי אל תעזבני' – זה המוטו שלפיו אפעל בכנסת ישראל".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איך אתה מרגיש את ה"שטח"?

"אני חורש את כל הארץ לאורכה ולרוחבה ונפגש עם חברי ליכוד רבים, את חלקם אני מכיר מהעבר מפעילותי בליכוד ובנוסף חברי ליכוד חדשים. אני נמצא בקשר עם חברי מרכז הליכוד מכל הארץ ובפרט מהמגזר החקלאי והפריפריה, מרגיש תמיכה, הערכה וחיבוק חם מכל מי שנפגשתי או שוחחתי איתו. הפעילות שלי מבוססת בעיקר על פגישות אישיות ושיחות עם חברי מרכז, יו"ר סניפים ופעילים בליכוד מכל הארץ בכלל והפריפריה והמגזר החקלאי בפרט. מעבר לכך יש מתנדבים רבים מקרב חבריי ובני משפחתי המסייעים לי מאוד בהתמודדות".

מה הכי חשוב לחברי המרכז שאתה נפגש איתם? נושאים אקוטיים?

"חברי המרכז רובם ככולם הם פעילים חברתיים הדואגים לאוכלוסיות מהן הם מגיעים. לכל אזור ומגזר יש עדיפות משלו בהתאם -חברי מרכז מהמושבים דואגים לנושאי החקלאות, בפריפריה דואגים לפיתוח כלכלי ויצירת תעסוקה, בעיירות הפיתוח דואגים לשכבות המוחלשות, במגזר של אחינו הדרוזים עולה נושא חוק הלאום וכד'".

מהם נושאי הליבה בהם אתה מתמקד בקמפיין שלך?

המאבק בטרור החקלאי והגברת האכיפה תוך מציאת פתרונות מידיים לחקלאים שנפגעו מכך. תקצוב הולם של קרנות הסיוע לנזקי טבע
הוזלת התשומות לחקלאי (מים, עובדים זרים). הגדלת חלקם של החקלאים בתמורה לתוצרת – על חשבון הקטנת פער התיווך של המשווקים. פיתוח מקורות הכנסה אלטרנטיביים לחקלאי הבודד כגון חשמל סולארי ותיירות כפרית וחיזוק משמעותי כלכלי – חברתי באמצעות תכנית ייעודית לשילוב יחידות, גופים ומשרדי ממשלה בצפון ובדרום מדינת ישראל.

"אם נציג נבחרת מצוינת נוכל להגיע ל-40 מנדטים ואף יותר"

יוסף מגיע לפריימריז, ממוקד מטרה, נחוש ואופטימי. לדבריו,
מעבר לניסיון עשיר שהוא מביא עמו בתחומי החינוך, החקלאות, עסקים קטנים והכרת הנושא הפנסיוני והקצבאות לעומקו, הוא חי כל חייו בפריפרייה הצפונית כך שנושאים אלה קרובים מאוד ללבו. "אני מאמין שכדי לקדם נושאים כאלה יש צורך במישהו שמכיר את הנושאים הללו מקרוב", אומר יוסף לסיום, "אני סומך על חברי המרכז שידעו להעמיד נבחרת מנצחת ואיכותית לליכוד לכנסת ה- 21. רק אם נציג נבחרת מצוינת נוכל להגיע ל40 מנדטים ואף יותר בעזרת השם".

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|