המדריך למשפצים – איך שוברים קיר בטון וכמה זה יעלה לכם?

מה זה ניסור בטון, דגשים בניסור בטון ושבירת קירות שצריך להכיר וכללים להזמנת מנסר בטון וכמה עולה ניסור בטון?
צילום: אתר 123rf

אחת הפעולות הנפוצות בשיפוצים של דירות קיימות או בנייה של בתים חדשים היא שבירת קירות. נשמע פשוט ולמען האמת המשימה בדרך כלל לא היתה מורכבת עד לפני עשור או שניים וכל מה שנדרש מהקבלן או השיפוצניק הוא עובד חסון עם פטיש כבד. כיום המצב שונה לחלוטין ולאור העובדה שמרבית הקירות במבנים המודרניים עשויים בטון, הפטיש הכבד או האזמל שהיו כל כך נפוצים ושימושיים כבר אינם יעילים כיום וכדי לשבור קיר בטון או אפילו קיר לבנים עם עמוד בטון, צריך להיעזר בחברת ניסור בטון.
צריכים לשבור קיר בטון בדירה שלכם? לפניכם כל המידע שיעזור לכם לעשות את זה על הצד הטוב ביותר.

• מה זה ניסור בטון?

אחת התכונות שהופכות את הבטון למיוחד כל כך היא החוזק והקשיחות שלו שמאפשרים לבנות מבנים מורכבים ובטוחים הודות ליכולת של הבטון לעמוד בעומסים גבוהים במיוחד, אשר הופכים אותו לחומר הבנייה הנפוץ ביותר במבנים מודרניים. תוסיפו לכך את העובדה שכיום ישנן דרישות ביטחוניות וחובה לבנות מרחב מוגן שעשוי כולו מבטון בכל דירה ותבינו מדוע כל שבירת קיר שבעבר היתה פשוטה, הופכת למורכבת ולכזאת שמחייבת עבודה עם חברה שמתמחה בכך.
הטכניקה הנפוצה כיום לשבירת קירות בטון היא ניסור בטון. מדובר בשיטה חדשנית שהעיקרון שלה אומר שאם לא ניתן לשבור קיר בטון, בואו ונחתוך אותו…
ואכן חיתוך בטון באמצעות ניסור היא השיטה הנפוצה כיום ובאמצעות כלי ניסור מיוחדים שמורכבים מלהב עגול ומשונן שמצופה בשכבת יהלום, ניתן לחדור אל כל סוגי הבטון לרבות החזקים והעבים ביותר שאתם יכולים להעלות על הדעת.
הניסור מאפשר שליטה בתהליך והתוצאות מדויקות להפליא.

כמה עולה ניסור בטון?

ניסור בטון מחיר נחשב ליקר ביחס לשבירת קיר באמצעות פטיש ואזמל אך יחד עם זאת העלות אינה גבוהה באופן חריג וביחס לפעולות אחרות בעולם השיפוצים והבנייה, העלות נחשבת לסבירה בהחלט.
כדי לתמחר ניסור של קיר בטון צריך לקחת בחשבון מספר משתנים שהופכים את המשימה למורכבת יותר או פחות ובכלל זה עובי הקיר שצריך לנסר, המידות שלו והגישה למקום הניסור.
התמחור של ניסור קיר יהיה לפי מטר. משמע אם אתם צריכים לנסר קיר בטון בגודל של 10 מטר, תקבלו הצעות מחיר לכל מטר אותה תצטרכו להכפיל ב-10 המטרים של הקיר.
ככל שהקיר שצריך לנסר גדול יותר, כך המחיר היחסי עבור ניסור מטר בטון ילך וירד.
לדוגמה, העלות של פתיחת חלון בקיר בטון באמצעות ניסור יהיה יקר יותר לכל מטר ביחס לניסור קיר שלם אם כי למרות שהמחיר למטר בפתיחת חלון יהיה יקר יותר, עדיין העלות הסופית עבור כל העבודה תהיה זולה יותר ביחס לניסור כמות גדולה של בטון.
המחיר של ניסור בטון נגזר בין היתר גם מאופי העבודה כך שהעלות של פתיחת קיר תהיה שונה ביחס לניסור לפתיחת דלת או חלון.

דגשים בניסור בטון ושבירת קירות שצריך להכיר

שבירת קירות יכולה להיות עניין מסוכן וניסור קירות הופך את העניין לבעל פוטנציאל סיכון גדול עוד יותר ויש לכך המון סיבות.

  1. שבירת או ניסור קיר בטון יכולים להחליש את המבנה באופן חמור ולכן חובה לדעת ב-100% שאין סיכון מבני ואם יש ספק או אם העבודה מחייבת את זה, חובה להתייעץ עם מהנדס.
  2. הפעולה מלווה בשימוש בכלי עבודה מסוכנים להפעלה ודורשים בדיקה תקופתית והפעלה בידי אנשים שהוסמכו לכך.
  3. במהלך ניסור בטון נופלות חתיכות כבדות של בטון וברזל שיכולות לפגוע בסובבים או במבנה ולכן חשוב להיערך לכך בהתאם ולהשתמש בחומרים ועצמים סופגי אנרגיה.
  4. הפינוי של הבטון יכול להיות מורכב מאוד ולהצריך שימוש במנופים או כלים כבדים אחרים. כל אלה יכולים להיות בעלי מאפייני סיכון כאלה ואחרים ולכן חשוב להיעזר בבעלי מקצוע מיומנים ומומלצים.

כללים להזמנת מנסר בטון

ניסור קיר בטון יכול להיות מורכב, מסוכן ולעתים גם מלווה בעלות לא מבוטלת. לאור זאת קיימת חשיבות גבוהה במיוחד להזמין מנסר בטון מומלץ, אמין ומקצועי, אך איך עושים את זה? ריכזנו מספר כללים שיסייעו לכל מי שצריך לנסר קיר לעשות את זה באופן הנכון ובלי להיכנס להוצאות מיותרות או עבודה עם בעלי מקצוע לא מתאימים.

  1. התחילו בחיפוש מנסר בטון באזור המגורים שלכם. הסיבה לכך היא שעלות השינוע של הציוד לניסור בטון יכולה להיות יקרה מפני שמדובר ברכבים מסחריים גדולים ולא חסכוניים שצריכים להוביל ציוד כבד, ולעתים עניין הקרבה יכול לסייע למנסר בטון להוזיל את המחיר.
  2. בדקו שמדובר במנסר בטון עם המלצות חיוביות של לקוחות קודמים ועם ניסיון מתאים ואישורי עבודה ככל שנדרש.
  3. שימו דגש מיוחד על נושא הפינוי של הקיר השבור. זכרו שמדובר בחלקי בטון וברזל כבדים שצריך לרסק ולפנות לפי המתחייב בתקנות המשרד לאיכות הסביבה. זהו תהליך שיכול לייקר את התהליך וחשוב לבדוק את הצעת המחיר ולוודא שהיא מתייחסת לכך.
  4. בניסור קירות גדולים יכול להיות שיהיה צורך להיעזר בכלים כבדים נוספים כמו מנוף. זהו שירות שעשוי להיות יקר וצריך להבין אם יש צורך בכלים נוספים ואם הצעת המחיר מתייחסת לכך.

בסיכומו של עניין, שבירת קיר בטון הפכה בשנים האחרונות למורכבת יותר מבעבר אך הודות לשיטות ניסור מתקדמות, העניין הופך לשגרתי ואפילו במחיר סביר. יחד עם זאת חשוב לתת את הדעת לדרך שבה מזמינים מנסר בטון וכמובן לכך שהעבודה מתבצעת בבטיחות המרבית.

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|