המדינה הגישה תביעות אזרחיות נגד מפגעי טרור לפיצוי של מעל 5 מיליון ש"ח

במסגרת התביעות: הפרקליטות, בשם רשות המיסים – קרן פיצויים, הגישה לבית המשפט תביעה בסך של כ-2.5 מיליון ₪ בגין הנזק שגרם ינון אליהו ראובני למדינה, כתוצאה מהצתת כנסיית הלחם והדגים בטבריה, על רקע איבה וקנאות דתית

מדינת ישראל, באמצעות פרקליטות המדינה, הגישה 4 תביעות אזרחיות בסך כולל של כ-5.5 מיליון שקלים בגין הנזק שגרמו למדינה מפגעים שנטלו בין היתר חלק בפיגועי טרור והורשעו בדין במסגרת ההליך הפלילי בפגיעה בגוף ובתשתיות.
התביעות הוגשו לבתי המשפט בירושלים ובבאר שבע נגד מבצעי הרצח של הנער מוחמד אבו חדר; נגד מפגע שביצע פיגוע טרור באוטובוס בירושלים בשנת 2015 שבמהלכו נרצחו 3 אזרחים ונפצעו אחרים; וכן נגד מי שנטלו חלק בהצתה על רקע לאומני של כנסיית הלחם והדגים בטבריה ובהצתת עמוד מצלמות משטרתי במזרח ירושלים.
התביעות הוגשו במסגרת הפעילות היזומה של החטיבה האזרחית בפרקליטות המדינה, בשיתוף עם משרדי הממשלה השונים וגופי הביטחון והמשטרה, על מנת למצות את זכותה הטבעית של המדינה לתבוע את העבריינים שגרמו לה לנזקים ולהוצאות, ובכך להגן על זכויות המדינה ונכסיה ולשמור על הקופה הציבורית.
מהפרקליטות נמסר: המדינה תמשיך להגיש תביעות יזומות נגד עבריינים במטרה להשיב לקופה הציבורית סכומים שנגזלו ממנה. זאת, כחלק משינוי תפיסתי בתחום האזרחי, הדוגל בהפעלה של כלים מתחום המשפט האזרחי, בנוסף לכלים הפליליים, במטרה להילחם בתופעות עברייניות, בין היתר באמצעות פגיעה בכיסו של העבריין. עבודת הייזום של האכיפה האזרחית עומדת בבסיס האסטרטגיה האזרחית של הפרקליטות, מגמה זו נמשכת בכל העוצמה ותימשך ביתר שאת גם בעתיד. בחודשים הקרובים צפויות להיות מוגשות מספר תביעות נוספות נגד מפגעים, וכן נמשכת עבודת המטה הנוגעת לאירועי 'שומר חומות' ולמיצוי הדין האזרחי כלפי מי שהסבו נזק למדינה ולציבור.

• "והאלילים כרות יכרתון"

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), בשם רשות המיסים – קרן פיצויים, הגישה לבית משפט השלום בב"ש תביעה בסך של כ-2.5 מיליון ₪ בגין הנזק שגרם ינון אליהו ראובני למדינה, כתוצאה מהצתת כנסיית הלחם והדגים בטבריה, על רקע איבה וקנאות דתית.
על פי התביעה, במעשיו, פעל ראובני בכוונת מכוון לפגוע במבנה דת נוצרי ובכך ביקש לפגוע בדת הנוצרית ובחופש הדת בישראל. בתביעה צוין, כי "מדובר בנזק שנגרם למבנה דת בעל חשיבות היסטורית המהווה מוקד עלייה לרגל לתיירים נוצרים. במעשיו, פגע ברכוש על רקע איבה וקנאות דתית ומתוך מטרה לשבש את שגרת החיים".
כנסיית הלחם והדגים שעל שפת הכנרת הוצתה ביוני 2015 באמצעות חומר דליק מאיץ, על רקע קנאות דתית. על קיר הכנסייה רוססה הכתובת "והאלילים כרות יכרתון". כתוצאה מהשריפה, נגרם נזק כבד לכנסיה והמנזר הסמוך לה, ואף נשרפו ספרי דת. הנתבע, תושב אופקים, הורשע בהליך פלילי בעבירות חמורות ונידון לעונש מאסר.
בגין האירוע והנזק, הגישה "כנסיית הלחם והדגים – מנזר דור מציון" תביעת פיצויים לקרן פיצויי פעולות איבה, הפועלת במסגרת רשות המסים מכוח חוק מס רכוש וקרן פיצויים, ובעקבות התביעה, נאלצה המדינה לשלם לכנסייה סך של כ-2.5 מיליון ₪.

 

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|