המדור המשפטי: האם בגידה של אישה היא עילה לאיבוד משמורת על הקטינים, והאם פנייה לבית הדין פוגעת בזכויות האישה?

הטור של עו"ד אדר בן גיגי מתמחה בתחום דיני המשפחה-גירושין ובתחום המקרקעין בעפולה ובחיפה

לקוחה אשר משרדנו מטפל בתיק הגירושין שלה, הגיעה אלינו באחד הבקרים נסערת ומוטרדת, אב ילדיה הגיש סעד זמני דחוף לבית הדין הרבני להעברת המשמורת על הקטינות אליו עקב בגידתה. בבקשה ציין כי הקטינות חשופות לקשר בינה לבין הגבר הזר ואף צרף הוכחות בדמות סרטון המתעד את בני הזוג. השאלה הראשונה ששאלה אותי "האם הוא יכול לקחת אותם ממני בגלל בגידה?" … התשובה היא כמובן לא.
גברים רבים הנמצאים בהליך גירושין חושבים כי אם יגישו תביעה בבית הדין הרבני ויטענו לבגידה יזכו במשמורת על הקטינים. זוהי כמובן חשיבה שגויה, בית הדין הרבני וגם בית המשפט מפרידים לגמרי את עניין הבגידה, גם כשהאם לא הכחישה את קשריה עמו ואת הבגידה מהדיון על המשמורת.
במסגרת הליך שהתנהל בבית הדין הרבני, הגיש משרדנו תגובה מפורטת לבית הדין הרבני המתייחסת לזכויותיה של האם ושל בנותיה תוך שימת דגש על טובת הקטינות.
החלטת בית הדין לא אחרה לבוא ונקבע כי המשמורת על הקטינות תיוותר בידי האם אתה שהו במהלך כל חייהם ובמיוחד בתקופת הפירוד בין בני הזוג.
לעיתים קיימת תחושה כי בית הדין הרבני נוטה לצדד בגבר ובוודאי במקרים בהם קיים חשש לבגידה מצד האם. צריך לזכור, כל מקרה הוא שונה ומכיל פרמטרים רבים ושונים ועו"ד מנוסה יידע לבחון אותם ולהחליט מה היא הערכאה המתאימה ביותר במקרה הנדון. ישנם סעדים שניתן לבקש אותם רק בבית הדין הרבני והם לטובת האישה והילדים.
הסעד למדור ספציפי- כחלק מזכותה של אישה נשואה למזונות עפ"י הכתובה, זכאית היא גם למדור מכוחו של הדין העברי. מדור משמעותו קורת גג לה ולילדיה. מדור ספציפי מעניק לאישה את הזכות להמשיך להתגורר בבית בו חיו היא ובעלה במהלך הנישואים עם הילדים עד הגיעו של הילד הקטן ביותר לגיל 18. בכך בעצם אנו מבטיחים כי לא יטולטלו הקטינים ואימם לבית אחר.
סעד נוסף, הוא חיוב האב במזונות ילדיו. הפסיקה התרחבה היום ומאפשרת הפחתת מזונות לילדים מעל גיל 6 ובמקרים חריגים גם מתחת, במצב בו מנהלים ההורים משמורת משותפת וחולקים זמני שהות שווים או כמעט שווים. אך בתי הדין טוענים לא אחת כי אינם מחויבים לפסקי הדין של העליון ועדיין מטילים את חובת המזונות על האב עפ"י הדין העברי לקטני קטנים (ילדים מתחת לגיל 6).
אם את עומדת בפני פרידה כדאי תמיד להתייעץ עם עו"ד מנוסה בתחום, בכדי לקבל את ההמלצה הטובה ביותר לאיזה ערכאה משפטית לפנות לצורך ההליך. עו"ד טוב יידע לכוון אותך לערכאה הנכונה בהתאם לסיפור ולנתונים האישיים שלך.
נמצאת לפני הליך פרידה? מתלבטת לאיזה ערכאה כדאי לך לפנות? צרי אתנו קשר ובואי לפגישת ייעוץ.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|