המדור הכלכלי: "קורונה טיים": מסתגלים לעולם של שינויים

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: איך בכל זאת אפשר להמשיך להרים את הראש מעל המים ולצוף בתקופה זו

הקורונה הביאה איתה מלבד חולי ופגיעה בבריאות שלנו, גם פגיעה בכלכלה שלנו. ההתמודדות עם הנגיף מצריכה מאיתנו ריחוק חברתי שפוגע בעסקים שלנו, מסעדות נסגרו ונפתחו לזמן קצר, מכוני הכושר כנ"ל, שלא לדבר על ענף התיירות שנסגר כליל. ההשלכות של הקורונה הינן הרסניות מבחינה כלכלית, ואנחנו בעלי העסקים צריכים להתמודד עם עולם של אי וודאות ושינויים בלתי פוסקים.

אז איך בכל זאת אפשר להמשיך להרים את הראש מעל המים ולצוף בתקופה זו?

חשוב לבצע פעולות קטנות שמקדמות אותנו בעסק. פעולה יעילה מתחילה ממחויבות, כשהפוקוס שלנו צריך להיות באיך מצליחים בכל זאת להמשיך לנהל עסק בריא למרות כל ההגבלות הממשלתיות?
לבצע כמה שיותר פעולות יזומות, ולבדוק אל מי אני יכול לחבור על מנת לקדם את הפעילות העסקית. נכון, שהמצב גורם לנו לפעול באופן אוטומט ולהתייאש, להתקפל להרים ידיים, אך זוהי בדיוק הפעולה אסור לנו לעשות.
בנו תוכנית פעולה פיננסית ועסקית, קבעו יעדים ברורים, האמינו שזו הדרך שתעזור לכם לצאת מהמשבר מחוזקים. חזרו לבנות אסטרטגיה – להבין את מודל הרווח, להמציא את עצמכם מחדש, לבנות מוצרים תואמי קורונה, קצרים שתוכלו להרוויח מהם בזמן הקצר, תכנונים לטווח ארוך כרגע לא יביאו לנו את השקט הנפשי שאליו אנחנו זקוקים בימים אלה.
נסו לגנוב רגעים קטנים שבהם אתם מטעינים את עצמכם באנרגיה, פעולות שיעזרו לכם ויגבירו את המוטיבציה. עשו דברים שמשמחים אתכם, שגורמים לכם הנאה על מנת שתוכלו להמשיך בתוכנית הפעולה שהגדרתם.
בדקו אם אתם זכאים להלוואה בערבות מדינה. אני יודעת שאנשים לא אוהבים הלוואות. זוהי הלוואה שאתם יכולים לקבל בכדי לייצר עבורם מרווח נשימה. השאירו את הכסף בחשבון למשך שנה – לא השתמשתם תחזירו. חשוב להיות בתודעה של צמיחה ולא של הישרדות , כי כשאני בהישרדות הפעולות שאני מבצע מלוות בפחד וקיפאון ומשם קשה לצמוח.
חברים – גורלנו בידנו, לכן חשוב שנרים את הראש ונחשוב איך כן אני יכול לצאת מהמצב הכי מחוזק שיש.