המדור הכלכלי: טעויות פיננסיות ב"קורונה טיים"

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: כמה עצות מעשיות לפני שאתם מחליטים לשבור חסכונות, למשוך כספי פיצויים ולבצע פעולות מתוך לחץ פיננסי

התקופה בה אנו חיים מלווה בחוסר וודאות בכל הנוגע להתנהלות העסקית. קשה לחזות מה יהיו ההכנסות בעסק? לא ידוע אם יהיה סגר או לא והעתיד הלוט בערפל מכניס את רובנו לחוסר שקט נפשי. הוא גם מוביל לילות ללא שינה, לחץ, מצב רוח ירוד, רמת אנרגיה נמוכה, וכתוצאה מכך קבלת החלטות פזיזה לגבי ההתנהלות הפיננסית שלנו.
בעלי עסקים יקרים: לפני שאתם מחליטים לשבור חסכונות, למשוך כספי פיצויים ולבצע פעולות מתוך לחץ פיננסי בצעו מספר פעולות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.
ראשית, בניית תזרים מזומנים חזוי גם בתקופה זו של אי וודאות. לעיתים, כאשר אנחנו מגדירים יעדי מכירה, והמיקוד שלנו בלהביא כמה שיותר לקוחות ולהגדיל את ההכנסות, המנייד שלנו עוזר לנו להגיע ליעדים שהגדרנו. איפה שהפוקוס שלנו – שם האנרגיה שלנו נמצאת. לכן תהיו בתודעת שפע.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


שנית, חשוב ביותר לבדוק את תמהיל האשראי בבנק שהוא אכן מותאם לפעילות העסקית שלכם. אני פוגשת לא מעט לקוחות שלא עשו שום שינוי בתמהיל שקיבלו בעת פתיחת החשבון שהעסק היה בתחילת הדרך, המחזורים גדלו אך מסגרות האשראי נשארו קטנות.
שלישית – הלוואה זו לא מילה גסה. בימים אלו במיוחד שווה לבדוק ולנהל מו"מ להלוואה נוחה עם גרייס שתוכלו להניח בחשבון על מנת לצלוח את התקופה הזו. הקפידו לא להיות הישרדותיים. נכון שהלוואה צריך להחזיר בסוף, אבל אני ממליצה לבדוק זכאות להלוואה בערבות מדינה מסלול קורונה. מדובר בהלוואה שצריך להתחיל להחזיר רק בעוד שנה, שהכסף יכול לשבת בחשבון במשך שנה ללא ריבית, ואם לא תשתמשו תוכלו להחזיר ללא עמלות וקנסות.
כדי לקבל החלטות פיננסיות נכונות חשוב להוריד את הלחץ ע"י פעולות נכונות. בהצלחה.