המדור הכלכלי: קבלת החלטות בתקופת הקורונה

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: כמה תובנות- רגע לפני שאתם מחליטים אם לקחת הלוואה בערבות מדינה

ידוע שרוב העסקים הקטנים והבינונים מגיעים למשבר פיננסי עקב בעיות בתזרים המזומנים. הסיבה לכך? הלקוחות נמצאים בהישרדות, אין תכנון לטווח קצר וארוך מבחינה פיננסית ואז נוצר  לחץ כספי.
כשלא מנהלים תזרים מזומנים נכון מקבלים החלטות מהירות ושגויות, ובייחוד בתקופה זו של הקורונה שההנחיות משתנות מידי יום.
לפני שמחליטים אם לקחת הלוואה בערבות מדינה, חשוב לעשות סדר, לבדוק את ההוצאות שלנו, איפה להתייעל, לבנות  תחזית עסקית, ותזרים מזומנים חזוי עד סוף שנה.
אני מציעה לעצור רגע, להתייעץ עם איש מקצוע, לקחת פסק זמן, ולהתייעץ עם יועץ פיננסי, יועץ עסקי, חברים ומשפחה.
אל תגיעו למצב בו משלמים מחירים כבדים גם מבחינה נפשית-וגם מבחינה פיננסית!


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


חלק מהלקוחות שלי מגיעים אליי לאחר שכבר אין להם יותר פתרונות פיננסיים ואז הם בוחרים לשלם ריבית גבוהה מאוד. למעשה אין להם ברירה.
ההחלטה הכי שגויה היא לקחת הלוואות ואז החוב תופח.
תעצרו רגע, בנו תזרים מזומנים נכון, תכננו את הזמן שלכם כמו שצריך בנו תחזית עסקית – הוצאות הכנסות, ואז תבואו לבנק בעמדה אחרת – ולא המקום שאתם חייבים את הכסף ולא משנה המחיר.
כאשר אתם מגיעים בנחת המחיר שתקבלו יהיה זול יותר – מה שישפיע בהמשך על תזרים המזומנים, הצלחת העסק והקטנת עלויות המימון השנתיות. כיום הלוואות בערבות מדינה הן בעלויות נמוכות, ניתן להשאיר אתת הכסף בחשבון ולא לשלם ריבית שנה.
אם תתכננו נכון את הניהול הפיננסי תוכלו לעמוד בהחזר החודשי בעוד שנה מהיום. יש לקבל החלטות בצורה מושכלת, שנותנת לנו שקט נפשי לטווח ארוך. כך אנחנו יודעים שביצענו את ההחלטה הנכונה.

 

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|