המדור הכלכלי: הלוואות בערבות מדינה – "מסלול קורונה"

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: למה  כדאי לבחון את האפשרות ולקחת מכונת הנשמה לעסק- כסף זול מהבנק?

כמעט שנה עברה מתחילת התפשטות הקורונה, והשפעת הנגיף הביאה עמה נזק גדול לבעלי העסקים הקטנים.
נכון, המדינה מעניקה סיוע כספי דרך רשויות המס כל חודשיים, בנקים  נותנים סיוע לבעלי עסקים במסגרת הלוואות בערבות מדינה ומשרד הכלכלה מימן את תהליך הליווי למילוי הניירת של בקשות הלוואות הקורונה, אבל עסקים קטנים רבים עדיין מתמודדים עם אתגר של הכירו מעולם.
כדי לחזור למסלול להגדלת הרווחיות בעסק יש צורך בהון חוזר, ובהזרמת כספים לעסק על מנת שנוכל להתנהל נכון בעסק – ללא תזרים שלילי.
הלוואה בערבות מדינה היא כלי שיכול להעניק לנו את ההון החסר לעסק כתוצאה מהירידה במחזורים לאורך השנה.
כיום ניתן להגיש בקשת אשראי- הלוואה בערבות מדינה –  עד לסכום של  40 אחוזים מהמחזור השנתי ב2019, בנוסף ההלוואה תשלום בעוד שנה מיום הזרמתה לחשבון, ניתן לפרוס את התשלומים עד 5 שנים, וסך הריבית היא – פריים +1.5% שהינה ריבית נמוכה ביחס למה שהבנקים נותנים כיום לקוחות עסקיים ללא תהליך הלוואה בערבות מדינה.
אני בטוחה שכל בעל עסק קיבל טלפון מחברות פיננסיות שמציעות שרות בהגשת ההלוואה לבנקים. נכון ישנם אקסליים שצריך למלא, נכון צריך סיוע בהגשת ההלוואה לבנק, אך אין צורך לשלם אלפי שקלים, מכוון שגם פה המדינה באמצעות משרד הכלכלה, מעניקה סיוע בהגשת מסמכי האשראי לבנק דרך יועצים עסקיים שעובדים עימה בשיתוף פעולה. עלות השרות לבעל עסק 100+ מע"מ, רק 117 שקלים, ואתם מקבלים שרות מקצועי.
חשוב מאוד לנמק, מדוע נוצר הפער בתזרים? איך העסק נפגע מהקורונה? מה מטרת ההלוואה – האם ישנם חובות לספקים? האם בעל העסק עשה פעולות על מנת להתייעל ולצמצם את נזקי הקורונה?
לכן חשוב להגיש לבנק את הבקשה באמצעות לווי וייעוץ עסקי, ככה תגדילו את הסיכויים לקבל אישור מהבנק עבור סכום הבקשה שהוגשה.
אז חברים אם עדיין לא מימשתם את זכאותכם לקבלת סיוע בהגשת הלוואה בערבות מדינה אתם מוזמנים לייצור עימי קשר ואבדוק עבורכם.

בהצלחה.