המדור הכלכלי: היום שאחרי

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: עם הגעת החיסונים ועמה האופטימיות לחזרה לשגרה כמה מאבני דרך שיובילו אתכם לעבר הגדלת הכנסות ביום אחרי

עם הגעת החיסונים נגד נגיף הקורונה ומבצע ההתחסנות, יש אופטימיות באוויר. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה וזה הזמן להתחיל לתכנן נכון את הפעילות העסקית שלנו על מנת שנוכל להרוויח את שנת 2021. ההיסטוריה מלמדת אותנו כי לאחר כל משבר עולמי, הגיעה צמיחה ושגשוג כלכלי, כך שאם נתכנן נכון גם אנחנו נצמח בעסק.
להלן אבני דרך שיובילו אתכם לעבר הגדלת ההכנסות ושורת הרווח בעסק. התחומים העקרים עליהם יש לתת דגש  הם תכנון, סדר במספרים, שיווק ומכירות.

בנית אסטרטגיה עסקית נכונה לתקופה הקרובה: בניית מודל הרווח, מה המוצרים והחבילות אותם אמכור השנה על מנת להגדיל את ההכנסות בעסק.

בניית תחזית עסקית לשנה הבאה: שבו ותגדירו מה סך ההכנסות אותן אתם רוצים בשנה הבאה. בדקו את המחירים של המוצרים /שירותים ושאכן תמחרתם נכון.

מערכת יעדי מכירות: תתכננו גנט שנתי, רבעוני וחודש, הגדירו יעדי מכירות, מה המוצרים שעליי למכור על מנת להגיע ליעדי המכירות, תפרטו את היעדים החודשיים לשבועיים ויומיים.

בניית תקציב שיווק לשנה הקרובה: מדיה חברתית, סרטונים, נט-וורקינג, פל"א ועוד, תהיו תמיד על המפה, תפיצו את הבשורה שלכם לכולם.

ניהול נכון של העובדים בעסק: יש לדאוג שהעובדים מכירים את העסק, עובדים בשיתוף פעולה ועוזרים אחד לשני להצליח ביעדים. אווירה של ביחד ואנרגיה גבוהה מביאה תוצאות עסקיות גבוהות.

לסיכום, בנו תחזית פיננסית ותזרים מזומנים חזוי לרבעון הראשון של השנה הקרובה. תכנון פיננסי הוא כלי שחובה לכל בעל עסק, ואי אפשר לנהל עסק מבלי לשלוט במספרים החכמים של העסק.
התחילו את שנת 2021 בצורה הכי מיטבית, עם תכנון נכון, עוצמה ותשוקה, סדר במספרים ומיקוד.