המדור הכלכלי: חקלאות ועסקים

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: לאור ההתרחשויות האחרונות עם משבר החקלאיים ורשתות השיווק החלטתי לכתוב על ההקבלה בין עולם החקלאות לעסקים

כבת מושב בילדותי ביליתי שעות רבות בקטיף, דילול ועזרה לאמי שניהלה משק חקלאי לתפארת. גידלנו כותנה, פלפלים ועוד. אני זוכרת את התהליכים שבוצעו עד לקטיף היבול ושיווקו לסיטונאיים. תהליכים אלו נכונים גם לניהול עסק.
השבוע סיימו ללקט בצלים בשדה המקביל לכביש התענכים.
יום למחרת כבר התחילו לחרוש את האדמה, לדשן, ולהכין את הקרקע לגידול הבא. ישנה מחזוריות בכל תהליך של גידול חקלאי ונקביל זאת לניהול עסק מצליח: חריש האדמה הוא התכנון – המוצרים והתמחור, בניית מודל הרווח העסקי שלנו. ההכנה לזריעה מקביל לבניית האסטרטגיה השיווקית והגדרת הקהל יעד שלנו, הבידול שלנו. הדישון והדילול מקביל לפיננסיים להתייעלות בהוצאות ולסדר במספרים של העסק.
הטיפוח של השדה מקביל למכירות, ולהגדלת אחוזי ההמרה. ככל שנשקיע השדה התוצרים שיצמחו יהיו יותר איכותיים, כך גם בעסק. ככל שנשקיע בתסריטי שיחה, נקשיב יותר ללקוח בתהליך המכירה, נבין מה הפתרון שנותן המוצר או השרות שלנו לכאבים שלו. כך נוכל להגדיל את ההכנסות בעסק, להגדיל את היבול העסקי שלנו ולהנות מפירות טובים.
אם גם אתם מנהלים עסק אך לא רואים את הכסף, הבנק לא מאשר לכם אשראי, התזרים מזומנים שלילי, נמאס לכם לרדוף אחרי הלקוחות והספקים לא מפסיקים להתקשר, סביר להניח שיש בעיה בניהול העסקי.
בטוח שאתם אנשי מקצוע מצוינים אך משהו בניהול העסקי לא עובד? בכדי שתצליחו לנהל עסק מצליח, יש שיטה מאוד ברורה ויסודית שעליכם להטמיע בדיוק כמו בחקלאות. ניהול פיננסי, ניהול שיווק ומכירות והכי חשוב ניהול עצמי שלכם.
איך אתם מתנהלים במרחב הזמן, אילו משימות ופעולות אתם מבצעים, האם הגדרתם יעדים, והאם יש לכם קושי.
אל תתביישו לבקש עזרה – ישנם המון יועצים שישמחו ללוות את העסק שלכם להצלחה והגדלת ההכנסות.
טלפון: 050-3702453

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|