המדור הכלכלי: שפה של מכוני כושר, שפה בנקאית והקשר בניהם

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: יצא לכם להתאמן במכון כושר ולהקשיב לשמות של התרגילים?

ובכן, במכון כושר בו אני מתאמנת לפני כל לתחילת אימון המאמן, קורא בשמות התרגלים ומדגים כל תרגיל. נניח והוא היה אומר לי לבצע את התרגיל ע"פ השם שלו, האם הייתי מסוגלת להתאמן?
אז זהו, שאין מצב בכלל שהייתי יודעת מה לעשות ולכן מאוד חשוב ההדגמה וההסבר של התרגילים.
ולמה בכלל אני משתפת את הסיטואציה? כי ככה זה מול הבנקים. השפה הבנקאית לא מובנת ללקוחות הבנק. הם מרגישים משדברים איתם סינית, ולא מבינים מה הבנקאי מבקש.
חברים, לאחר כמעט שני עשורים בעולם הבנקאות אני יכולה להעיד שלא מעט לקוחות הסתכלו עליי בעיניי עגל כשדיברתי איתם על התנהלות בנקאית נכונה, על ניהול תזרים נכון, על איך נמנע את החריגות בחשבון ואיך נשנה את ההתנהלות הצרכנית.
בכדי שתוכלו להתנהל נכון מול הבנק ולהפוך להיות הלקוח ה"מחוזר" ע"י הבנק, אתם בהחלט צריכים להכיר את השפה הבנקאית וללמוד להתנהל נכון בחשבונות הבנק.

• טיפים ליישום מידי

  1. הפרידו את חשבון העסק מחשבון משק הבית.
  2. בנו תזרים מזומנים רבעוני והציגו אותו לבנקאי.
  3. בדקו עם הבנקאי שתמהיל האשראי כלומר, מסגרת העו"ש, ומסגרת כרטיסי האשראי, מתאימה למחזורים העסקיים ולהתנהלות העסקית שלכם מול התזרים.
  4. בדקו שסה"כ ההלוואות שאתם מחזירים תואמים לכושר ההחזר שלכם.
  5. נהלו תהליך גבייה מסודר מהלקוחות, ותדאגו לשלם לספקים לפי ההכנסות. במידה ויש לכם פער בין ההכנסות להוצאות בקשו מסגרת שנייה מהבנקאי.
  6. הכירו את המושגים הבנקאיים, תשאלו לגבי העמלות השונות שאתם משלמים, וגם מהי הגובה הריבית שאתם משלמים לבנק על מסגרת עו"ש והלוואות.