המדור הכלכלי: מה לעשות? לעשות

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: על הכלים שיעזור לכם לפתח את העסק

בתהליכי הליווי והפיתוח העסקי שאני מבצעת עם בעלי עסקים אני מוצאת כאלה שמבחינה מקצועית בתחומם הינם מצוינים, אוהבים לתת שרות, נהנים לעסוק בתחום אותו הם בחרו, אך הם לא אוהבים לנהל את העסק שברשותם. מבחינתם רק לעבוד בתפעול של העסק. כאשר הם צריכים לגייס לקוחות, לכתוב תוכן שיווקי או לבצע שיחת מכירה מתחילים התירוצים השחוקים: השוק מת , לא רק אני מרגיש שאין לקוחות, הלקוחות נהיו מעצבנים, אף אחד לא רציני, המיסים חונקים ועוד. על הדרך הם מאשימים את הלקוח, המשק והרגולטור- במקום לקחת אחריות ומחויבות לפיתוח העסק שלהם.

• אחד הכלים שיעזור לכם לפתח את העסק הוא תכנון

הגדרה – תכנון הוא פעולה קוגניטיבית מודעת שהאדם מבצע כדי להתכונן לקראת אירועים עתידיים או לצורך השגת מטרה – "פיתוח עסקי והגדלת שורת הרווח בעסק .
כאשר זוג רוצה להתחתן הוא מתכנן את היום בשנה המשמעותית בחייו כמה חודשים מראש. כאשר אנחנו רוצים לטוס לנופש בחו"ל – נתכנן מראש את התחבורה, המסעדות ומקומות השופינג הרלוונטיים, אך כאשר אנחנו פותחים עסק ורוצים לצמוח אנחנו שוכחים לתכנן אלא מתחילים את היום ומחכים ללקוחות שיגיעו, נותנים לשוטף לשטוף אותנו, ואז כשהתזרים לא גדל, והבנק כבר לא מאשר לנו אשראי, מתחילים עם מחלת התרצת הנפוצה שהזכרתי בתחילת הטור- להאשים את כל העלום ואשתו.

• סוף מעשה במחשבה תחילה

אז אם יש לכם עסק ותחום שאתם אוהבים ורוצים להצליח תתחילו לתכנן.
א. מה המוצרים שאני רוצה למכור? כמה? מה העלות שלהם? האם הם רווחיים?
ב. מה האסטרטגיה השיווקית? איזה תוכן ומתי אעלה במדיה החברתית? מה תקציב השיווק השנתי – חודשי של העסק?
ג. קבעו יעדי מכירה כמותיים ופיננסיים -כמה שיחות מכירה אנו מבצעים ביום?
ד. תמחור נכון -כמה כסף אני צריך להכניס בעסק על מנת להרוויח יותר ממשכורת שכרי.
לשם כך בחרתם לנהל עסק – בכדי לשפר את איכות ורמת החיים. אז חברים – תתחילו בלתכנן נכון.

 

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|