המדור הכלכלי: מה מספרים ה"מספרים" שלכם?

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ

מה שלא מכומת לא מנוהל – שמעתם את המשפט הזה בהיבט העסקי? היום אשמח להאיר לכם קצת את העניים ולהתחיל לראות את המספרים של העסק שלכם. כל בעל עסק קטן ובנוני צריך להכיר את המונחים הבאים שקשורים לתחום הפיננסים בעסק.
מספרים, דוחות, תזרים מזומנים, תחזית עסקית, רווח והפסד, דוחות כספיים, גנט מכירות, תקציב שיווק ואחוזי המרה.
אוטוטו מסתיימת חצי שנה משנת 2021. האם עצרתם לרגע לבדוק את המספרים של העסק? האם תכננתם את הרבעון השלישי והרביעי של שנת 2021? האם אתם מנהלים את המספרים של העסק שלכם?

• רוב בעלי העסקים לא באמת מכירים את המספרים של העסק שלהם

לרוב כשאני שואלת את הלקוחות העסקיים – מה אחוזי ההמרה שלכם בתחום המכירות? כמה אחוזים השגתם מהיעד החודשי? מה סכום ההוצאות המשתנות והקבועות? מה הרווח שהכנסת לעסק בשנה הקודמת? לרוב בעלי העסקים אינם יודעים את התשובות מכוון שאין ניהול אמיתי של המספרים בעסק, רובם נותנים לשוטף לשטוף אותם, ולהגיב רק למה שנכנס. הם לא עסוקים בתכנון מראש, וזוהי בעיה של הרבה בעלי עסקים ולא משנה באיזה תחום העסק שלהם. אז כדי שלא תופתעו ששואלים אתכם שאלות פיננסיות חשוב לעשות סדר במספרים, לתכנן את המכירות מראש, ולהפנים שרק בשיטה זו העס' צומח, המחזורים גדלים וכך גם שורת הרווח.

• כללי הברזל

  1. בנו תזרים מזומנים שלושה חודשים קדימה.
  2. הכינו תחזית עסקית שנתית.
  3. דייקו את ההוצאות הקבועות והמשתנות בעסק, כך שלא יהיו הפתעות.
  4. נהלו מערכת CRM – ניהול לקוחות וניהול הלידים בעסק.
  5. בנו גנט מכירות יומי, שבועי, חודשי, רבעוני ושנתי.
  6. תכננו תוכנית שיווק חודשית, והגדירו תקציב שיווק.

כך מנהלים עסק בצמיחה, עסק שמכפיל משלש ואף יותר  את ההכנסות ומגדיל את שורת הרווח.