המדור הכלכלי: האם אתם רק מגיבים או גם יוזמים?

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: למה קשה לבעלי עסקים ליזום ולהציע את מרכולתם?

בתהליכי הליווי והפיתוח העסקי אני נתקלת בהתנגדות מצד בעלי העסקים כאשר אני מציעה להתחיל ולבצע עבודה יזומה אל מול הלקוחות. לעיתים אנחנו לא אוספים את הכסף מהרצפה, מוצאים עשרות אלפי שקלים בשיווק במדיה במקום ל"אפסל" ולהגדיל את המכירות מול הלקוחות הקיימים. רוב בעלי העסקים מתנהלים מול ערוץ שיווקי אחד או שניים, ומצפים שהלידים יזרמו בלי סוף. אז חברים, בכדי להגדיל את המכירות יש צורך לנהל מספר ערוצי שיווק במקביל, לבצע שיתופי פעולה ולהתחיל לנהל מערכות יחסים עם כמה שיותר בעלי עסקים, כך שתוכלו להמליץ אחד על השני.
רק לאחר שיש לנו במקביל מספר ערוצי שיווק הלידים יתחילו לזרום, וגם פה המלאכה רק החלה מכיוון שבכדי להמיר את הלקוחות הפוטנציאלים ללקוחות משלמים, עלינו כבעלי עסקים לדעת להציג את הבידול שלנו כדי שהלקוח יבחר בנו.

• איך עושים את זה?

באמצעות מציאת התועלות שלנו כבעלי עסקים, ובניית תסריטי שיחה שמספרים ללקוח למה כדאי לו לבחור בנו. ברגע שיש לי תסריט שיחה מובנה, ואני  מתחבר ללקוח, שואל אותו שאלות כדי להבין מה הוא צריך, רק אז אני מציע לו את הפתרון הנכון עבורו. חשוב שתמיד זו תהיה הצעה דו אלטרנטיבית, כדי שתהיה לו היכולת לבחור, ולא רק תשובה של כן ולא.
שיווק ומכירות הם חלק עיקרי מניהול עסק. לא מספיק רק לנהל את התזרים, ולבנות תחזית עסקית. אי אפשר כל היום להיות בתפעול. יש צורך לפנות זמן לכתיבת תוכן, וניהול  מכירות וגיוס לקוחות חדשים.
לא יודעים איפה להתחיל? מוזמנים לייצור קשר ונצעד ביחד לשינוי באיכות החיים ורמת החיים ע"י גידול בהכנסות והגדלת שורת הרווח. אחרי קריירה בנקאית ארוכת שנים לקחתי את האתגר ונכנסתי לעולם העצמאות. אני הצלחתי ואשמח להקנות לכם את הידע והניסיון שצברתי בהצמחת עסקים בריאים.