המדור הכלכלי: מרימים ראש ולא ידיים

האם אתם בנויים לניהול עסק? האם להיות עצמאי מתאים לכל אחד? האם יש לכם הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: כלים ניהוליים להצלחה? האם האישיות שלכם מספיק חזקה להתמודד עם האתגרים בניהול עסק מצליח?

משבר הקורונה הביא איתו גם דברים טובים מלבד הווירוס, אתגרים לא פשוטים שאנחנו בעלי העסקים מתמודדים איתם.
בשנה וחצי האחרונות הגשתי מאות בעלי עסקים להלוואות קורונה בערבות המדינה, ונחשפתי לטיפוסים שונים של בעלי העסקים. כולם היו אנשים מקצועיים שאהבו את המקצוע שלהם, נתנו שרות איכותי ומקצועי, אבל רק חלקם הצליחו להתמודד עם המשבר המנטלי שהגיע. עם ביטולי עסקאות, החזרת כספים, אובדן הכנסה מיידי, חלק הרימו את הראש מיד וחלק הרימו ידיים.
בכדי שנוכל לנהל עסק מצליח ולהגדיל את ההכנסות ולשפר את איכות ורמת החיים. עד שנצלח כל משבר שמגיע, אנחנו צריכים לסגל שגרות ניהול בעסק, ולהיות באנרגיה גבוהה. איך עושים זאת נכון?
תחילה חשוב להתחיל את הבוקר בפעילות שמעלה את האנרגיה שלנו, זה יכול להיות הליכה, ריצה, חדר כושר, מדיטציה, קריאה, כל מה שיעזור להיות בפוקוס במשך היום, מה שיגרום לי להתחיל את הפעילות בעסק במוטיבציה גבוה.
דבר שני וחשוב ניהול משימות ותיעדוף: כשיש לנו כל כך הרבה משימות ניהול בעסק חשוב מאוד להעלות את המשימות על הכתב ולפרק את המשימות הגדולות למשימות קטנות, ולהתחיל מהמשימות הדחופות ביותר שלא ניתן לדחות.
דבר שלישי- להכניס ליומן משימות שעלינו לבצע במהלך היום. כמו כן חשוב לכתוב ביומן זמן פעילות אישי, זוגי ומשפחתי, לתכנן את המפגשים שלנו ואת הפעילות הפנאי שלנו, וכך נוכן להנות מכל העולמות.
ברגע שאתם מתנהלים בצורה כזו, המיקוד הפנימי שלכם עולה, אתם קשובים יותר לסביבה שלכם, מנהלים את העסק בעוצמה רבה, וכך מצליחים לשפר את איכות החיים ורמת החיים. אל תתנו למשברים להוריד את האנרגיה שלכם ולהרים ידיים, ההיפך הוא הנכון, כשיש אתגר תגבירו את הפעולות והעוצמות שלכם בעסק.