המדור הכלכלי: אחרי החגים לסדר הכול

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ

אז הסתיימו החגים והחופשות, אנחנו ברבעון האחרון של שנת 2021, תקופה שחשוב מאוד להגדיל את המכירות בעסק ולתכנן את שנת 2022 , להתחבר למספרים בעסק, ולבדוק שהתמהיל אשראי שיש לנו בבנק נכון לפעילות העסקית.
זה הזמן לבדוק מול הבנקאים אם יש התאמה של הפעילות הבנקאית לפעילות העסקית. אשתף אתכם בסוד מקצועי מתקופתי כבנקאית – כמעט שני עשורים עבדתי במחלקות העסקיות בבנק הפועלים, כל שנה ברבעון האחרון יש פעילות גיוס לקוחות ומכירת אשראי. בתקופה זו תוכלו להשיג מחירים מצוינים עבור הכסף שתקבלו מהבנק, וכדי שזה יקרה חשוב מאוד שהדרוג האשראי שלכם יהיה טוב.
בשנתיים האחרונות נכנס חוק נותני אשראי שמציג את הדירוג האשראי שיש לכל לקוח במערכת הפיננסית, ולכל לקוח יש דירוג חיצוני ודירוג פנימי בכל הבנק.
כאשר אתם פונים לבנק כדי לקבל הלוואה אתם צריכים להיות לקוחות נקיים מסימונים והתראות. אם יש לכם סימון הוצאה לפועל, הייתם מוגבלים בשנה האחרונה, וחזרו לכם שתי הרשאות/שיקים מסיבת אין כיסוי מספיק אתם צפויים להיתקל בבעיה. גם אם הבנקאי נחמד, הוא לא יוכל לאשר לכם את האשראי המבוקש.
על כן עליכם לנהל את חשבון הבנק על פי תזרים מזומנים יומי, שבועי וחודשי, לדעת על כל שיק או חיוב שנכנס לחשבון הבנק, לדאוג לכיסוי ושהחשבון לא יכנס חריגה. כיום ניתן לעקוב אחר חשבון הבנק באמצעות אפליקציה, ובאתר האינטרנט של הבנק.
אני מציעה לכלום לגשת לבנקאי ולבקש סיסמא וקוד משתמש על מנת שתעקבו באופן שוטף אחרי התנועות בחשבון הבנק שלכם.
טיפ נוסף: במידה ויש שלכם עיכוב בהכנסה, יש לעדכן את הבנקאי, כי כל החזרה בחשבון תגרום לכם נזק בעתיד, ותשבש לכם את דירוג האשראי החיצוני והפנימי.
במידה ויש לכם דרוג אשראי לא טוב ולא מאושר לכם אשראי, זה הזמן לבדוק מה בהתנהלות הפיננסית שלכם לא נכונה, ולהתחיל לשפר אותה באמצעות ניהול תזרים מזומנים, ולהתאים את תמהיל האשראי לפעילות העסקית. במידה ולא יודעים איך תמיד אפשר לקבל הנחייה ולווי מאנשי מקצוע בתחום.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

בשישי: יום פתוח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|