המדור הכלכלי: סוף מעשה במחשבה תחילה

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: כמי שמלווה בעלי עסקים במגוון רחב של תחומים,  אני נתקלת כל פעם מחדש באמירה: 'אבל עליזה, זה לא ככה בעסק שלי'.

אז חברים תפנימו, תהליכי ניהול פיננסי, מכירות ושיווק הינם תהליכים שיש להטמיע בכל עסק ולא חשוב מה תחום העיסוק. אני לא צריכה ללמוד משפטים, או ללמוד נגרות בכדי להבין מה טעויות שבעלי עסקים עושים בניהול העסק והניהול הפיננסי שלהם.
הסיבות לכך שבעלי עסקים צוברים חובות או שהעסק גומר להם על החיים לא קשור בכלל לסוג העסק. ניקח לדוגמא שני בעלי עסקים בתחום השיפוצים. לאחד היומן מלא ולקוחות ממתינים לו חודשים ואילו לשני היומן ריק והוא בהישרדות. שניהם אנשי מקצוע מעולים באותה הרמה, רק שאחד מנהל את העסק והשני מתגלגל. מדוע זה קורה? כי בסופו של דבר מה שקובע את ההצלחה של העסק זה האישיות של בעל העסק, האם הוא מסודר ומאורגן, האם הגבייה אצלו מסודרת, האם הוא חוזר בזמן ללקוחות, האם הוא מבצע פעולות שיווק באופן רציף, האם הוא משלם לספקים בזמן, והאם הוא מקשיב ללקוח בתהליך המכירה ומבין מה הצרכים של הלקוח או חשוב לו רק להשמיע כמה הוא טוב מקצועית. אם אתם מזדהים עם מה שנאמר ולא מתנהלים ממקום של סדר ותכנון כנראה שגם העסק שלכם לא בצמיחה.

לכן אם אתם רוצים עסק צומח ומצליח תאמצו הרגלי עבודה מקדמים:

  1. תכנון פיננסי חובה לכל בעל עסק. להכיר את המספרים בעסק, לא רק את המספרים בחשבון הבנק ומה שכתוב ברווח והפסד, גם את המספרים של תהליכי מכירה ואחוזי המרה.
  2. לאמץ שגרות ניהול יומיומית – להכניס ביומן גם את הפעילות האישית, העסקית והמשפחתית.
  3. לתכנן את המכירות בעסק ולנהל ולכמת את כל התהליך. כמה לידים נכנסו ביום, למי התקשרתי, כמה פגישות סגרתי, ומהם אחוזי ההמרה.
  4. להכיר את הבידול שלכם, ושהלקוחות יבינו מה הבטחת הערך שלכם עבור המוצר או השרות שקנו.

בשישי: יום פתוח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|