המדור הכלכלי: סוף עונה, גם בבנקים

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ

גם בבנק חודש נובמבר רווי מבצעים, עם הטבות והנחות, תקופה מצוינת להשיג מחירים טובים עבור הכסף, מכיוון שהם מעוניינים להגדיל את הרווחיות.
לקוחות רבים בוחרים לעבור בנק בהזדמנות הראשונה לאחר איזשהו קונפליקט עם הבנקאי שלהם או עם מנהל הסניף. הם כועסים ומחליטים לעבור בנק, אך אפשר גם אחרת.
במקום לעבור ישר בנק תלמדו מהם הכללים שעליכם לאמץ על מנת להיות הלקוחות המחוזרים ע"י הבנקים ולהשיג את המקסימום מהבנק שלכם.
כשני עשורים עבדתי בבנק הפועלים, לא פעם ראיתי איך לקוחות מתנהלים לא נכון מול הבנק, וכשבאים לנהל מו"מ עם הבנקאי חשוב להכיר כמה כללים שעל פיהם הבנק מחליט מה שיעור הריבית שהלקוח יקבל, וכך תוכלו לשפר את מעמדך מול הבנק באופן מיידי ולהנות ממחירים טובים, להפוך ללקוח מוערך ולקבל שירות טוב ואישי יותר מהבנק. דעו להתנהל מול הבנק כבעלי עסק, אל תחששו יותר ממספר חסוי על צג הטלפון, ממנהל הבנק או מהפקידה המאיימת שתחזיר לכם שיק אם לא תפקידו עד השעה אחת.

• כללי עשה ואל תעשה

בנק הוא חלק בלתי נפרד מפעילותו של עסק, בין אם חדש ובין אם קיים. לנהל שום עסק ללא ליווי בנקאי מתאים. כל בנק פועל במסגרת המדיניות שלו וכל בנק מחליט מהו מבנה וגובה האשראי שיינתן לעסק החדש.
הבנק מעדיף לקוח מסודר שינהל חשבון בנק לאורך שנים, שיוכל לבצע עמו עסקאות מתמשכות, הלוואות, מסגרת ניכיונות.
מה זה לקוח מסודר? לקוח שמתנהל עם תזרים מזומנים, לא מפתיע את הבנקאי בחיובים לא צפויים שאין להם כיסוי, מעדכן את הבנקאי על כל שינוי בהכנסות ואם יש עיכוב בתשלום גדול שצפוי להיכנס לחשבון.
לקוח טוב הינו לקוח שמתכנן את ההתנהלות הפיננסית, שיודע מראש כמה כסף נדרש על מנת לגשר את הפער התזרימי השלילי שנוצר, ומבקש הגדלת אשראי מדויק להוצאות הצפויות
לכל לקוח יש מעין ת.ז בנקאית והוותק הינו פרמטר חיובי שמוסיף
נקודות לטובה. מדדי הסיכון של הלקוח נבנים על סמך קריטריונים ממוחשבים. האם ישנם חריגות בחשבון? האם ההלוואות יורדות בזמן? האם יש ללקוח חוב לספק חיצוני? הוצל"פ?
אז כדי שתקבלו הטבות ומחירים טובים הקפידו להתנהל פיננסית נכון.