המדור הכלכלי: מחושך לאור

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: חג חנוכה – הוא הזדמנות מצוינת ל"ראות" את הרווחיות של העסק, מגולם לכסף המשתקף בחשבון הבנק שלך כבעלים

אם גם אתם לא רואים את הרווחים בבנק, אם גם אתם לא מבינים מדוע אתם עובדים קשה ובסוף החודש החשבון ביתרת חובה ולא זכות, אם גם אתם צברתם יותר התחייבויות והלוואות ולא נכסים – סביר להניח כי משהו לא עובד נכון במספרים של העסק. ולמה זה קורה? ובכן, יש לכך כמה סיבות.
אתחיל שימחיש זאת בפשטות. לקוח שליוויתי לאחרונה הגיע אליי ואמר: 'עליזה, הרואה חשבון אומר לי שהעסק מרוויח, בדוחות הכספיים רואים שיש רווח, אבל העובר ושב ביתרת חובה כל הזמן. איך אני לא רואה את הכסף בחשבון? הייתכן שאני עובד מצאת החמה עד צאת הנשמה ואני לא רואה את הכסף ואני צובר רק הלוואות ומינוסים?.
אז כן, ישנם לא מעט לקוחות עסקיים שפונים אליי כדי שאמצא להם את הנזילה הפיננסית בעסק. לעיתים לא כל כך ברור איך הם לא ביתרת זכות בחשבון הבנק אם העסק מרוויח.

• הסיבות לכך שהרווח לא משתקף בתזרים המזומנים

1. נתחיל בכך שישנן הוצאות שמשולמות מהעסק, כאלה שלא קשורות להוצאות השוטפות כגון הלוואות שנלקחו להשקעה התחלתית, והלוואות שנלקחו לכיסוי חובה.
2. תשלומים – פריסה של תשלומים לספקים מבלי להתייחס לתזרים המזומנים והמכירות בעסק, דומה לביצוע קניות בסופר כל חודש בתשלומים.
3. לעיתים ישנם חודשים בהם המכירות יורדות או שלא עומדים ביעדים ולכן יש לחץ על התזרים. רוב הפעמים בעל העסק מסתכל נקודתית על אותו חודש, למרות שחודשים אחרי שיפר את המכירות .
4. אין הפרדה בין חשבון העסק לחשבון משק הבית.
5. אין בקרה על חיובים בכרטיסי האשראי.
6. אין סדר בניהול הפיננסי.

• הטיפ השבועי עבורכם

נהלו תחזית עסקית ברורה עם יעדי מכירות מוגדרים מראש.
ערכו ניהול תזרים מזומנים חזוי מראש בחשבונות הבנק וכן ניהול דוח רווח והפסד כל חודש. בצעו תהליכי גבייה מסודרים מהלקוחות וניהול תשלום לספקים בהתאם להכנסות.
לכבוד חג החנוכה אני מעניקה לכם אבחון פיננסי. חצי שעה בזום בוואטס-אפ – בו נגלה היכן מסתתר הכסף? כל הקודם זוכה. ישנם רק 8 מיקודים במתנה.

נוער בתנופה: מועדון נוער חדש נחנך בכפר יהושע

|

משרד הבינוי והשיכון מקדם חקיקה כנגד ארגוני פשיעה הפועלים בענף הבנייה

|

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|