המאבק בפשיעה החקלאית: כתבי אישום נגד גנבי צאן וציוד חקלאי מהאזור

נתפסו חשודים בשורה ארוכה של פריצות וגנניבת כבשים וחיות נוספות וציוד חקלאי מחקלאים באיזור. צילום: דוברות מג"ב

חוקרי משמר הגבול של משטרת ישראל סיימו את מלאכת איסוף הראיות נגד שני חשודים תושבי יפיע אשר נהגו לפרוץ למשקים חקלאיים בצפון יחד עם חשודים נוספים, פלסטינים תושבי יו"ש. החשודים נהגו לגנוב כבשים אותם הסיעו ברכב פרטי שאינו מותאם להובלת בעלי חיים ובהמשך מכרו אותם תמורת כסף רב וביום חמישי חטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה נגדם כתבי אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.
חוקרי משמר הגבול ניהלו בשבועות האחרונים חקירה סמויה נגד חוליית גנבי צאן מיישובים ערביים בצפון. במסגרת החקירה עלה כי הנאשמים הם אלו שגנבו 30 כבשים מיפיע בתאריך 18.02.18 בעזרת רכבו הפרטי של אחד הנאשמים. ואכן בחיפוש בביתו של אחד הנאשמים יומיים לאחר הגניבה בתאריך 20.02.18, נתפסו ברשותו 27 הכבשים הגנובים.
מחקירה אינטנסיבית עלה כי הנאשמים נהגו לפרוץ למשקים חקלאיים בעזרת תושבי שטחים, לגנוב משם כבשים ולגרום נזקים למצלמות האבטחה במטרה לטשטש ראיות ובאחד המקרים בזמן שניתקו את חוטי החשמל של מצלמות האבטחה אחד הנאשמים גם ניתק חוטי חשמל נוספים וגרם להפסקת חשמל בכפר איכסאל.
במהלך החקירה גובשו ראיות על 7 מקרים בהם על פי כתבי האישום נפרצו משקים חקלאיים מהם נגנבו כבשים וציוד חקלאי כאשר בכל פעם היו הנאשמים דוחסים את הכבשים לתוך רכב הקיה שבבעלותו של אחד הנאשמים אשר אינו מיועד להעברת בעלי חיים.
בכתבי האישום מפורטים מקרים ביניהם מקרה בו בין התאריכים 23-24.01.18 פרצו הנאשמים למחסן רהיטים ביפיע משם גנבו רכוש רב בין היתר- 13 כורסאות נמוכות, 6 ארונות ו-8 עצי אשוח.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במקרה נוסף מהתאריך 08.02.18 פרצו שני הנאשמים לדיר ביפיע משם גנבו 10 כבשים כאשר 9 מהם מכרו בכ- 10,000 ש"ח. בנוסף גרמו נזק למצלמות האבטחה.
במקרה אחר בלילה שבין התאריכים 16-17.02.18 פרץ אחד הנאשמים עם חשוד נוסף, לדיר ביפיע שם גנב 4 כבשים 7 תרנגולות מטילות ו-2 יונים בשווי כולל של 10,000 ש"ח.
במקרה נוסף מהלילה שבין 16-17.02.18 פרץ אחד הנאשמים עם חשודים נוספים לדיר ביפיע משם גנב ציוד רב לרכיבה על סוסים ו- 12 "באלות" אספסת בשווי של כ- 5,000 ש"ח.
ביום חמישי כאמור חטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה בבית המשפט השלום בנצרת בקשה למעצר עד תום ההליכים של הנאשמים וכתבי אישום המכילים 7 אישומים בין היתר בעבירות של פריצה לבנין שאינו דירה וגניבה, גניבת כלי/אמצעי/תוצר עבודה/בקר, התעללות בבעלי חיים, הסגת גבול פלילית ועוד.
במעמד הגשת כתבי האישום הוארך מעצרם של שני הנאשמים עד להחלטה אחרת.