המאבק באלימות כנגד נשים: תכירו את שומרות הסף של עפולה

עיריית עפולה השיקה לאחרונה מיזם חשוב במסגרתו נשות מקצוע עצמאיות בתחומי היופי, הטיפול והטיפוח, הפוגשות על דרך קבע נשים במסגרת עבודתן הוכשרו במטרה לאתר ולזהות נשים בקהילה החשופות לאלימות

קוסמטיקאית, מטפלת בשיאצו, דולה המלווה נשים בהריון, בונת ציפורניים, בלנית, מעצבת שיער, אחות בקופת חולים ואפילו גננת הן רק חלק מהמקצועות של נשות מקצוע עצמאיות מעפולה שהתגייסו ולקחו חלק בהתנדבות במיזם חשוב מאוד שהשיקה לאחרונה עיריית עפולה באמצעות המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה של אגף הרווחה בעפולה, שמטרתו להעניק סיוע לנשים ולגברים אשר מתמודדים עם סוגיית האלימות במשפחה באמצעות יעוץ, אבחון והערכה, טיפול פרטני וקבוצתי, בניית תכניות הגנה, הכוונה ותמיכה וכן מניעה בקהילה.

בוגרות ההכשרה הראשונה של "שומרות הסף בעפולה"
בוגרות ההכשרה הראשונה של "שומרות הסף בעפולה"


במסגרת המיזם שזכה לשם "שומרות סף" מגייסות ומגייסים אנשי המקצוע של האגף נשות מקצוע עצמאיות שבמסגרת עיסוקן הן נפגשות באופן אישי, לרגעים רבים של שיתוף וקרבה, עם נשים מהקהילה על בסיס קבוע.
לסבב הראשון של ההכשרה שהחל בתחילת החודש הנוכחי במרכז לילד ומשפחה ע"ש  משפחת וולף נרשמו כעשר נשים להכשרה של חמישה מפגשים במהלכם קיבלו ידע וכלים לאיתור וזיהוי נורות אדומות, פיתוח יכולת לשמוע "מעבר למילים", לפתח אוזן רגישה ולקרוא את המצוקה גם היא לא נראית לעין. מטרה נוספת של ההכשרה היא להקנות כלים על מנת לדובב את הנשים החשופות לאלימות במשפחה, לא להרחיק ולא לשפוט, אלא להיות גורם מפנה ולא גורם מטפל.
סיגל בניאס, מנהלת אגף רווחה, בירכה את "החלוצות הראשונות" ואמרה: "אני מברכת את המשתתפות הראשונות על כך שבחרתן לקחת אחריות ולהיות שותפות מלאות לשינוי בגורל של משפחות שלמות".

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|