המאבק באלימות במגזר: מבצע "אושן"

כתבי אישום הוגשו נגד עשרות נאשמים- בתום מבצע "אושן". מכתב האישום עולה כי מטעני חבלה נרכשו במחיר של 19,000 שקלים עבור כל מטען

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה ביום חמישי שעבר, לבית המשפט המחוזי בעיר 4 כתבי אישום נגד 24 נאשמים בגין עבירות של סחר בנשק, עבירות בנשק, ירי מנשק חם ניסיון לסחר בנשק, סיוע לסחר בנשק ועוד. זאת לאחר שנתפסו על ידי סוכן משטרתי חשאי במסגרת פעילות מבצעית (מבצע "אושן") שלוותה על ידי הפרקליטות. פעילות זו הינה חלק ממאבקה של הפרקליטות וגופי האכיפה בתופעת עבירות הנשק בכלל ובחברה הערבית בפרט.
לפי אחד מכתבי האישום שהוגש, הצליח הסוכן לקנות תת מקלע מסוג "עוזי" בסכום של 40,000 שקלים, ושני מטעני חבלה במחיר של 19,000 שקלים עבור כל מטען. בנוסף הצליח הסוכן המשטרתי לקנות עשרות אקדחים ורובים במאות אלפי שקלים.

• במסגרת המבצע הוגשו קודם לכן 3 כתבי אישום נגד 28 נאשמים 

כתב האישום הראשון הוגש כנגד 19 נאשמים (ביניהם קטין) מישובים בצפון, בגין סחר בנשק, ניסיון לסחר בנשק, ירי מנשק, ביצוע עבירות נשק נוספת והחזקת נשק. על פי כתב האישום במסגרת הפעילות המבצעית הסוכן המשטרתי קנה מהנאשמים בין היתר עשרות רובי M16 , מחסניות וכדורים בסכום העולה על מיליון שקלים. הנאשמים והסוכן שוחחו מספר פעמים, היו בקשר באמצעות אפליקציית "וואטסאפ" ואף נפגשו בכמה מועדים.
כתב האישום השני הוגש נגד שלושה תושבים מהצפון, בגין סחר בנשק, עבירות נשק וירי מנשק. על פי כתב האישום במסגרת המבצע נערכו מפגשים רבים בין הסוכן לנאשמים במסגרת רכש הסוכן מספר רובי 16M כולל מחסניות וכדורים בשווי של כ 600 אלף שקלים.
כתב האישום השלישי הוגש כנגד אב ושלושת בניו ועוד שני נאשמים נוספים, כולם תושבי הצפון. במסגרת כתב האישום יוחסו לכלל הנאשמים עבירות סחר בנשק, עבירות נשק ועסקה אחרת בנשק. הנאשמים הואשמו במכירת רובה ואקדח כולל מחסניות בשווי של כ 140 אלף שקלים לסוכן המשטרתי.
כתבי האישום הוגשו על ידי עורכי הדין יוסי גימפל ויניב זוהר, מפרקליטות מחוז חיפה (פלילי) אשר הגישו גם במקביל בקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד כלל הנאשמים.
מדוברות המשטרה נמסר: "מדובר במבצע הסמוי שהביא להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק ולכמות כלי הנשק הגדולה ביותר -40 רובים, 13 אקדחים, 2 מקלעים ושני מטעני חבלה עם מערכת הפעלה סולארית תקניים מוכנים להפעלה- שנתפסה במבצע מסוג זה.
הפעילות הסמויה בוצעה כחלק ממדיניות מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא ״לייבש את הביצה ולא רק לתפוס את היתושים״ שבמסגרת פועלים שוטרי מחוז צפון לאיתור וחיסול נתיבי ההברחה, הסחר והאספקה של כלי נשק ביישובי החברה הערבית".