הלכו אחרי הלב: בסטייל

להגר אמינוף- נחמני מעפולה ואלונה גולדמן מכפר תבור לקח כמה שנים להבין שהחיים קצרים בכדי להגשים את כל החלומות, אז הן החליטו להגשים את אחד החשובים בעיניהן. לפני כשנתיים הן החליטו לעזוב את אזור הנוחות שלהם, לחשב מסלול מחדש ולפתוח את "חיות אופנה" מיזם אינטרנטי אופנתי, "בועט" ויצירתי שאליו תתקשו להישאר אדישים. צילום: טל וייצמן. לוקיישן: סטודיו unique ("יוניק") מושב מרחביה

השבוע צוין ברחבי העולם יום האישה הבינלאומי לציון כללי של כבוד ואהבה כלפי נשים לבין ציון ההישגים הכלכליים, הפוליטיים והחברתיים של נשים. מציאות החיים של הנשים בישראל הכוללת על פי הנורמה החברתית והמסורתית התמסרות כמעט טוטאלית למשפחה, לילדים ולבית מונעת מהן לא פעם להגשים חלומות.
הגר אמינוף- נחמני מעפולה ואלונה גולדמן מכפר תבור החליטו לשבור את המוסכמה ועם עזרה ותמיכה מהסביבה הקרובה שלהן, תעוזה ומעוף הלכו עם הלב שלהן. השתיים השקיעו חודשים ארוכים של עבודה תובענית וסכום כספי לא מבוטל במיזם האופנה האינטרנטי "חיות אופנה", שבו העתיד הכלכלי לוט בערפל – אבל התשוקה להצלחה אינסופית.

• נעים להכיר

לשתיהן ייחוס משפחתי מכובד. אלונה בת ה- 36 (נקראה על שם יגאל אלון), מכפר תבור היא בתו של מיכה גולדמן, ששימש במספר תפקידים ציבוריים בכירים. גולדמן שאוטוטו תעמוד מתחת לחופה עם בחיר ליבה צביקה היא בוגרת תואר ראשון במכללת עמק יזרעאל. בתום לימודי הבי.איי פנתה גם ללימודי צורפות שבסיומן פתחה את המותג: "אלונה עיצוב תכשיטים וצורפות".
הגר אמינוף- נחמני, 43, תושבת עפולה, נשואה לניר ואם לשלושה ילדים היא בתו של אהרן אמינוף, שופט בדימוס שכיהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. אמה, ד"ר עירית אמינוף, היא מרצה וחוקרת המקרא, התלמוד ומחשבת ישראל.


"אנחנו נשים עצמאיות, דעתניות, הולכות נגד הזרם, לא נורמטיביות. אנחנו בטוחות שהיה לנו קל הרבה יותר לקדם ולפתח את המותג באזור המרכז אבל כבנות העמק והגליל היה חשוב לנו להישאר באזור, לגדל את המשפחה ולפתח את המיזם מהפריפריה. השורשים שלנו נטועים כאן"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הגר היא מעצבת אופנה, בוגרת תואר במשפטים ועורכת דין בהכשרתה. בעבר הייתה בעלת סטודיו לעיצוב שמלות כלה. בשנים אלה היא עיצבה גלימה לאפיפיור, בעת שזה הגיע לביקור בישראל וכן עיצבה שמלה לנטליה אוריירו, כוכבת הטלנובלות.

• "שתינו לא ידענו עד כמה יהיה המפגש גורלי וישפיע על עתידנו"

"הייתי במכללת "עמק יזרעאל", בעוד יום עבודה שיגרתי עם דוכן התכשיטים שלי, כשלפתע צלצל הטלפון", שחזרה אלונה את החיבור הראשוני בין השתיים שמתחיל עוד קודם לכן בחיבור חברי של הוריהם ואחיהם: "על הקו הייתה הגר. היא הייתה זקוקה לתיקון של תכשיט בעיצובי שהבת שלה קיבלה במתנה. בגלל הלו"ז המטורף שלה (עו"ד ואמא במשרה מלאה) היה לה קשה להגיע אליי. ביחד חשבנו שהגיוני שאקפוץ אליה בדרכי מהמכללה הביתה – שתינו לא ידענו עד כמה יהיה המפגש גורלי וישפיע על עתידנו. הגר סיפרה לי שהיא מתכננת להירשם לקורס סטיילינג אך עדיין לא מצאה מישהי רצינית שתצטרף אליה. ישר קפצתי מהכיסא ואמרתי שהרעיון נשמע לי מגניב ויאללה בואי ננסה. באותו היום היא שלחה לי תוכניות לימודים, וכבר ביום למחרת נרשמנו. ככה בעצם החלה ה"זוגיות" המיוחדת שלנו, בנסיעות שבועיות, מהעמק ל"שנקר", מלאות בצחוק מתגלגל ואהבה גדולה לאופנה ולסטייל".

• מחלום למציאות

השתיים התחילו ללמוד סטיילינג במספר קורסים במכללת "שנקר" בעיר ללא הפסקה, לאורך כשנה. "בקורסים הללו לומדים להלביש נשים, גברים, נשים מלאות, נשים בהריון, איך לדייק את המלתחה, לעשות להן סדר בארון, התאמה למבנה הגוף, איך מבצעים רכישות נכונות של פריטי אופנה ולבוש, כלות, והלבשה לבני נוער", סיפרה הגר, "במקביל השתתפנו בפרויקטים שונים בתחום האופנה".
לצד ההכשרה המקצועית והקשר שנוצר בין השתיים, החלו הגר ואלונה בתיאום מוחלט והרמוני לרקום תכנית עתידית להקמת מיזם אופנה אינטרנטי ייחודי, ברוח הדמיון, ההשראה והעיצובים שלהן.

"היה חשוב לנו ליצור מותג איכותי למרות שהייצור בישראל", אלונה והגר
"היה חשוב לנו ליצור מותג איכותי למרות שהייצור בישראל", אלונה והגר

לפני כשנתיים, בלוח זמנים של מבצע צבאי מתכונן היטב החלו לבנות את הקונספט של המיזם. חלום ליילי קריאטיבי הוליד את השם "חיות אופנה", כיאה לשתי נשים שחיות, אוכלות ונושמות אופנה – יום יום – כל היום. אחרי בניית השם בנו השתיים תכנית עסקית והחלו ליצור ולעצב את הקו של המותג.
בראשיתו של התהליך הן לא היו ממש מגובשות, אבל אט אט מצאו את הכיוון: "טי שירטים" עם קריצה ל"סטריט סטייל".
מתחילת הדרך היה ברור שהן מעוניינות במותג איכותי ו"אחר". לצד היצירה הן בנו במקביל עם איש מקצוע אתר אינטרנט בסטנדרטים גבוהים ביותר, כולל תצוגה מרשימה, אפשרויות לרכישה בטוחה און ליין ושימוש אינטנסיבי בפלטפורמות הרשתות החברתיות –בעיקר באינסטגרם ובפייסבוק.

• "אנשים לא הבינו מה אנחנו עושות"

"רצינו שיהיה לנו מותג משלנו", סיפרו הגר ואלונה: "זה התבשל לנו בראש עוד בתקופת הלימודים, בעיקר בשל הזיקה שלנו לעולם האופנה. היינו באותה תקופה עם מוכוונות מלאה, נפגשות מהבוקר עד הלילה. אנשים לא הבינו מה אנחנו עושות. זה היה סוג של הריון. החלטנו על בניית חנות אינטרנטית וירטואלית כי הבנו שזה הכיוון שתופס בתקופה שלנו: יותר אינטרנט – פחות פיזי. היום, כשאנו שומעות על מותגי אופנה ותיקים שקורסים בזה אחר זה ברור לנו שעשינו את הצעד הנכון. כל התהליך הזה מורכב ומאתגר, ירקנו דם עד שעלינו לאוויר".


"היום, כשאנו שומעות על מותגי אופנה ותיקים שקורסים בזה אחר זה ברור לנו שעשינו את הצעד הנכון. כל התהליך הזה מורכב ומאתגר, ירקנו דם עד שעלינו לאוויר"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• באתר נמכרים טי שירטים בגזרות 'וואן סייז' לגברים ונשים, עם אמירות ומשחקי מילים יצירתיים.

ה"בייבי" שלהן, אתר "חיות אופנה" עלה לאוויר לפני כחצי שנה עם השקעה כספית נכבדת, ו"לצדה גם השקעה פיזית ונפשית לא פחותה", מדגישות השתיים.
מדובר באתר בינלאומי ברמה גבוהה. הדגמים שמוצגים בו מיוצרים בישראל, "הכל כחול לבן ואת זה אנחנו אומרות באהבה ובגאווה", הן מדגישות יחד. "לא התפשרנו על בדים. היה חשוב לנו ליצור מותג איכותי למרות שהייצור בישראל הרבה יותר יקר מאשר במדינות אחרות. הרצון שלנו היום הוא לחשוף את המותג לכמה שיותר קהלים, גם בארץ וגם בעולם".

• "אלונה היא האחות שלא הייתה לי"

את הכימיה בין שתיהן קשה לפספס. נראה כי הן מפרות אחת את השנייה ביצירתיות בלתי מוסברת ונהנות מכל רגע ביחד.
השתיים לא נראות ולא חושבות אותו דבר. "אלונה היא האחות שלא הייתה לי", אומרת הגר באופן חד משמעי. ומה עם מריבות נשים טיפוסיות? "אנחנו מתווכחות על דברים מהותיים, עניינים של העסק ובסוף צוחקות על זה ומגיעות לעמק השווה", ממהרת להסביר הגר.
את הטייטל הריאליסטי, זו של הבחורה עם הרגליים על הקרקע קוטפת אלונה. הגר מרוויחה כנראה ביושר את הטייטל של ההיפר אקטיבית היצירתית, בעלת המעוף שלא רואה תקרה ממטר. "אני יותר מיושבת, מורידה את הגר לקרקע", מוסיפה אלונה.
והפינג פונג הנשי לא עוצר: "אלונה רומנטית, מאזנת, חופרת, משרה רוגע ונחת אומרת הגר. בתגובה אלונה מחזירה לה: "הגר רוקיסטית, מחרפנת, סוג של 'קוטר' עם קוצים בתחת, היא ביקורתית ורואה כל תקלה, למרות שהיא אישה חזקה היא מאוד רגישה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• איך המיזם שלכן מתכתב עם יום האישה הבינלאומי?

"המטרה היא שהלקוחות שלנו יאהבו את מה שמשתקף במראה. השילוב בין שירותי הסטיילינג שאנחנו מעניקות לבין הדגמים שאנו יוצרות הם סוג של העצמה נשית. אנחנו נותנות לכל אשה להבין מה הכי מחמיא לה, ומתאים לה על מנת שהיא תרגיש טוב עם עצמה. זו הסיבה שבגינה בחרנו לייצר דגמים במידה שהיא 'וואן סייז' המתאימה למגוון רחב של מבני גוף נשיים. מעבר לכך אנחנו נשים עצמאיות, דעתניות, הולכות נגד הזרם, לא נורמטיביות. אנחנו בטוחות שהיה לנו קל הרבה יותר לקדם ולפתח את המותג באזור המרכז אבל כבנות העמק והגליל היה חשוב לנו להישאר באזור, לגדל את המשפחה ולפתח את המיזם מהפריפריה. השורשים שלנו נטועים כאן".

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|