הלך אחרי החלום: סגן יעקובי מעמק יזרעאל נוסק אל השמיים

בין מסיימי הקורס היוקרתי ביותר של חיל האוויר שהגיע לסיומו השבוע גם סגן יעקובי המתגורר במושב בעמק. סגן יעקובי שסיים במגמת תובלה אומר: "כשאתה מגיע לסוף הקורס ומסתכל אחורה, אתה מרוצה וזה שווה את המאמץ שהשקעת". צילום: דובר צה"ל

קורס הטיס היוקרתי של צה"ל הסתיים אמש (לאחר סגירת הגיליון) ובין המסיימים גם סגן מ' מעמק יזרעאל שסיים את הקורס בהצלחה במגמת תובלה.
סגן יעקובי, בן 22 מתגורר עם אחיו והוריו במושב באחד ממושבי העמק.
הוא מגיע ממשפחה קרבית וצה"לית בעלת עבר מכובד. אביו (56) היה טייס קרב בחיל האוויר ובתפקידו האחרון היה מפקד בית הספר לטיסה. בנוסף לסגן יעקובי דודים נוספים שהיו טייסי קרב ואף לחמו במלחמת לבנון הראשונה והשנייה. סביו של סגן יעקובי נלחם כלוחם בנח"ל במלחמת ששת הימים ומלחמת כיפור.
במהלך ילדותו גדל סגן יעקובי במספר שיכונים בבסיסי חיל האוויר בשל תפקידיו של אביו. בזמנו הפנוי אוהב סגן יעקובי לבנות בברזל ועץ, לשפץ רכבים ואופנועים, לטייל ולנגן בפסנתר. בתיכון סגן יעקובי הרחיב את לימודי הפיזיקה והיה מדריך בתנועת הנוער באזור מגוריו. לפני הגיוס סגן יעקובי היה חלק ממכינת בני ציון אשר עובדת עם קשישים ומסייעת להם בכל שצריכים, והוא מתאר את שנה זו כשנה משמעותית עבורו.
מילדות סגן יעקובי חלם להיות טייס, עם הזמן התחיל להתעניין גם בשירות משמעותי בחילות נוספים, אך למרות זו בחר ללכת אחרי החלום.
סגן יעקובי מתאר כי ההגעה לקורס עבורו זו הגשמת חלום ותמיד ראה את עצמו משרת במקום מבצעי ומשמעותי.
למפגש עם מפקד חיל האוויר בו החניכים מביאים עמם דמות אשר השפיעה עליהם במהלך חייהם הוא הביא את המחנכת שלו מהתיכון. סגן יעקובי מתאר כי היא דמות מיוחדת אשר העניקה לו המון וגרמה לו להאמין בחינוך.
סגן יעקובי מתאר שהעבודה הקשה בקורס משתלמת, וכן כי יש להשקיע ולהקריב המון. "כשאתה מגיע לסוף הקורס ומסתכל אחורה, אתה מרוצה מהחוויה והעמידה בדברים וזה שווה את המאמץ שהשקעת."
סגן יעקובי מרגיש שבסופו של דבר הוא נהנה מהקורס עם כל הקושי והאתגר.

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|