"הלוחמים כעת הם הצוותים הרפואיים הנמצאים בחזית"

ד"ר אייל פורמן: "בתקופה זאת חובה עלינו להיות מצד אחד במוקדי קבלת ההחלטות ולעצב את אופי הפעילות ומצד שני להיות בשטח, להנחות את השטח, להבין את הפערים, הצרכים, הדרישות וגם לבקר את האנשים הנמצאים בחזית המענה הרפואי". צילום: דוברות מכבי

במשך שנים ארוכות הם שירתו את המדינה בתפקידים הבכירים בצה"ל, וניהלו משברים גדולים. לאחר קריירה צבאית מרשימה הם הצטרפו להנהלת 'מכבי שירותי בריאות' בצפון במטרה לתרום מניסיונם הרחב למען מערכת הבריאות. כעת בימים של משבר הקורונה הם נחושים להטמיע את קור הרוח שכל כך מאפיין אותם לאורך הקריירה הצבאית בכדי להתמודד מול מלחמה שאיש לא ציפה לה-המלחמה בקורונה. אחד מהם הוא ד"ר אייל פורמן (48), מנהל רפואי מחוז צפון.
קריירה צבאית: אלוף משנה, 20 שנות שרות צבאי בהם שימש כמפקד הרפואה בפיקוד העורף ובמגוון תפקידים פיקודיים בפיקוד צפון.
ד"ר פורמן: "בדומה לתקופה הצבאית, 'הלוחמים' שלנו כעת הם הצוותים הרפואיים הנמצאים בחזית. אנחנו נדרשים לאפשר להם ידע, הכשרה, אימונים ובמקביל לדאוג למיגון הולם. ההנחיות אמורות להיות ברורות לשטח תוך דבקות במטרה לשמה אנחנו פועלים – בריאות העם. בתקופה זאת חובה עלינו להיות מצד אחד במוקדי קבלת ההחלטות ולעצב את אופי הפעילות ומצד שני להיות בשטח, להנחות את השטח, להבין את הפערים, הצרכים, הדרישות וגם לבקר את האנשים הנמצאים בחזית המענה הרפואי. בימים אלה חשובה השמירה על הרוח. "ברוח מכבי" אני מאמין בסולידריות ויצירת תחושת הביטחון למטפל ולמטופל. האתגר הראשון שכל מנהל במכבי וכל מפקד בצבא צריך לדעת להתמודד עמו הוא גם המשאב החשוב ביותר שיש– ההון האנושי. ככל שיסמכו עלינו, ככל שניתן להם הנחיות ברורות ומדויקות, ככל שיסמכו על מקצועיותנו ועל החלטותינו כך הסיכוי להצליח עולה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ד"ר פורמן: "בנוסף קיימת חשיבות רבה לאמצעים התפעוליים – מתקנים, ציוד רפואי, מעבדות וכדומה. כמו גם למיגון הצוותים. הן בצבא והן במערכת הבריאות חייבת להיות תכנית מסודרת, ברורה ומקצועית שתעבור בצורה ברורה גם למרפאות השונות המפוזרות במחוז. כמו כן, נדרשת יצירתיות, יכולת אלתור במקרה הצורך ופתיחות לשינויים וחדשנות. ראינו את זה היטב בפתיחת כלל השירותים מרחוק שמכבי מציעה עכשיו, דוגמת אפליקציית K , קביעת תור טלפוני, טלה רפואת מומחים, רפואה היברידית ועוד. אפשר להסתכל גם על צדדים חיוביים בכל המצב הזה, למשל – פיתוח טכנולוגיות רפואה מרחוק, יובילו אותנו לאחר עידן הקורונה לעידן של רפואה מתקדמת יותר"