מגדל העמק: תכירו את הכתום החדש

מיטל אלקבץ ממגדל העמק תזכה למלגת מחקר על סך 55.000 שקלים מקרן יאיר גוראון – על מחקרה בנושא הכלאת כנות דלעת, במחקרה מצאה מיטל ממצאים מפתיעים בשיטת הגידול השמרנית

קרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל, מנהלו ומייסדו של מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, אשר על שמו נקראת תחנת "יאיר", מעניקה מלגות מחקר על סך כ- 55,000 ₪ לסטודנטים ותלמידים מצטיינים שמחקרם עוסק באזור הערבה: בחקלאות, בחי והצומח, במים, באיכות הסביבה, בביוטכנולוגיה ועוד.
השנה תזכה מיטל אלקבץ ממגדל העמק למלגת הקרן על מחקרה בנושא בחינת הצורך בהכלאת כנות דלעת.

• עמידות הדלעת למחלות

מיטל אלקבץ (34) סיימה לאחרונה לימודי דוקטורט בטכניון וכיום משמשת כחוקרת בנוה יער- משרד החקלאות. היא חקרה את עמידות הדלעת למחלות ופתוח סמנים מולקולריים לגילוי עמידות לפוזריום במלונים. מחקר המשלב סלקציה שמרנית עם יישומים ביוטכנולוגיים. מאמרה צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים בו יוסבר תהליך בחינת כנות הדלעת, אותם נהוג לגדל במכלואים.

המחקר מצא שאין יתרון בגידול דלעת במכלואים
המחקר מצא שאין יתרון בגידול דלעת במכלואים

מיטל סיפרה: "בדרך כלל נהוג להשתמש במכלואים בגידול דלעת אבל לא ממש ידעו למה עושים את זה, המחקר בחן האם יש יתרון לגידול בצורה זו ונמצא שאין באמת יתרון לכך וניתן לגדל גם ללא מכלואים". כיום משמשת מיטל כחוקרת בנוה יער. המלגות והמחקרים שזכו במלגה יוצגו כחלק מכנס ערבה מקצועי שיערך במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, בתחנת "יאיר" בחצבה ביום רביעי וחמישי הבא בחצבה.