הכרעת דין: בן 27 הורשע ברצח אשתו שהייתה בהיריון והעלמת גופתה

הנאשם הורשע גם בעבירות של שיבוש מהלכי משפט וידיעות כוזבות. המחשה:

בית המשפט המחוזי בנצרת (בפני השופטים אסתר הלמן, יפעת שטרית וסאאב דבור), הרשיע היום את הנאשם עאווני עאמר זיאדאת בן 27 מנצרת ברצח אשתו אחלאם זיאדאת בשנות העשרים לחייה, אשר הייתה בחודשי היריון מתקדמים והעלים את גופתה בחודש אוקטובר 2016 . זיאדאת הורשע גם בעבירות של שיבוש מהלכי משפט וידיעות כוזבות וזוכה מעבירה של חטיפה לשם רצח.
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד אביטל שרוני עולה כי אחלאם הייתה מצויה בחודשי הריון מתקדמים. במהלך תקופת נישואיהם הקצרים, שררו בין בני הזוג יחסים עכורים. במועד מדויק שאינו ידוע למאשימה, גמלה בליבו של הבעל ההחלטה להמית את המנוחה על רקע חשדו כי המנוחה רוצה לעזוב אותו ולמנוע ממנו לגדל את הילד שיוולד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ביום 24/10/2016, הזמין הנאשם חדר בצימר בנוף הגליל ואמר למנוחה כי ברצונו לבלות עימה לילה מחוץ לבית. בהמשך בסביבות השעה 20:16 הגיעו המנוחה והנאשם לצימר ושהו שם כשעתיים. במהלך שהייתם של השניים בצימר, חנק הנאשם את המנוחה למוות.
עוד עולה כי סמוך לשעה 22:20, יצא הנאשם מהצימר כשהוא נושא את גופת המנוחה על ידיו. הנאשם הכניס את המנוחה לרכב ועזב את המקום. זמן קצר לאחר מכן, הגיע הנאשם לבית אחותו, שבנצרת עילית, וביקש מבין זוגה מעדר ועזב את המקום.
הנאשם העלים את גופת המנוחה וכעבור מספר שעות, שב לבית האחות והתוודה בפניה כי חנק את המנוחה למוות, וכי לעולם לא ימצאו את גופתה. למחרת, התייצב הנאשם בתחנת המשטרה ומסר בכזב שהמנוחה נחטפה בדרכם מחיפה לנצרת.