הכן עצמך לחורף

הקסם שטמון במרק העוף של סבתא, ויטמינים שמסייעים למערכת החיסונית והקשר בין מערכות הגוף והנפש. בצל הקורונה, הרוחות והגשמים שבפתח, המומחים של 'מכבי' עם הטיפים שיישמרו עליכם בחורף המתקרב

מריחים חורף? מוטרדים מנגיפים? ובכן זה טבעי לחלוטין בעת הנוכחית. בדומה להמלצות הידועות בנושא קורונה, גם בשפעת, שטיפת ידיים עם מים וסבון, שיעול לתוך המסכה או המרפק (אם אין מסיכה) וריחוק חברתי מומלץ מאוד ומפחית באופן דרמתי את הסיכון לתחלואה. מחקרים מסוימים מעידים שוויטמין D  וC  עשויים לסייע למערכת החיסונית ולמערכת הנשימה כגון קורונה ושפעת. לכן, מומלץ להקפיד על תזונה נאותה שכוללת ויטמינים אלו וחשיפה של 10-20 דקות ביום לשמש.
בנוסף, למרק העוף של סבתא יש תכונות קסם, למה? בנוסף לחום ולאהבה שיש בכל כף מרק, יש בעיקר נוזלים ומלחים. לכן, עם הופעת התסמינים מומלץ להקפיד על  צריכה של מים ומלחים כדי להימנע מהתייבשות . בדומה, שתיית משקאות "איזוטוניים" המכילים מים ומלחים  כפי ששותים רצי מרתון יכולה לספק אלמנטים דומים. כל מצב של מחלה (כולל שפעת) הוא מצב של סטרס מוגבר עבור הגוף. רצוי להקשיב כשהגוף מדבר ולתת לו את המנוחה הנדרשת על מנת שיוכל להפנות אנרגיה ומשאבים למלחמה במחלה. "הסתבכות של שפעת נגרמת עקב  דלקת ריאות חיידקית שמתפתחת  בגוף מוחלש מצינון ויראלי. מומלץ לקחת גם צינון "קל" כזה ברצינות, להימנע מעישון ולהתחסן נגד השפעת אם הנך בקבוצת סיכון"-מסביר ד"ר אורי שושן, מומחה ברפואה פנימית במכבי שירותי בריאות בצפון.
"הידע הרב שצברנו בנוגע לאופן בו מערכות הגוף והנפש שלנו פועלות, לא מותיר ספק באשר לקשר האמיץ ביניהן", מסביר ד"ר עופר ברנוביץ (PhD), עוזר מנהלת אגף הרפואה במכבי טבעי. "למרות שאולי נדמה כי איזון בין גוף לנפש והקפדה על אורחות חיים בריאים הם טרנדים שהתפתחו בשנים האחרונות – הרי שהרפואה המסורתית פיתחה תפישת שימור בריאות ומניעת חולי המבוססת על תזונה איכותית, תנועה ואורחות חיים מאוזנים וכמובן איזון הגוף והנפש. מניעת חולי משמעו מערכת חיסונית אפקטיבית. על ידי שימור אורחות חיים בריאים, תרגול תנועה ונשימה, רגיעה והגברת המודעות, אנו תומכים במערכת החיסון. ברפואה המשלימה אנו נעזרים בשיטות שונות כדיקור, שיאצו, ביופידבק, הומיאופתיה, נטורופתיה ועוד, להמרצת המערכות וחיזוקן, לסיוע בוויסות העצבי, הרגשי וההורמונלי, ועל ידי כך אנו תומכים בכוחו של כל מטופל בכל גיל למקסם את התגובה החיסונית הכוללת החשובה כל כך בתקופה מאתגרת זו".

 

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|