"הכל זה מלמעלה"

לפני כארבע שנים נקטעה רגלו השמאלית של מתן דדון, תלמיד תיכון בן 17 ממגדל העמק. לפני כשבועיים הוא עבר גם קטיעה של רגל ימין, בעקבות פצע לחץ שסיכן את חייו. למרות הקשיים והאתגרים שזימנו לו החיים מתן והוריו שומרים על אופטימיות יוצאת דופן – והמחנכים שלו מלאי התפעלות מהחיוביות שלו. במוצ"ש האחרון זכו בני המשפחה לביקור אישי של הזמר המצליח עדן חסון שחיזק את ידיו של מתן ושר לו את אחד מלהיטיו. סיפור מרגש ומעורר השראה על אמונה, תקווה ומה שביניהם

סיפור חייו של מתן דדון ממגדל העמק, צעיר עם פרץ של אנרגיות חיוביות יכול להוות מקור השראה אמיתי ומקורי, עבור כל צעיר או אדם המתמודד עם קושי, אתגר או מחלה כזו או אחרת.
מתן, בן 17, תלמיד בשכבת יא' בבית הספר התיכון אורט רוגוזין במגדל העמק, נולד עם חוסר של חוליה בעמוד השדרה. בעקבות זאת הוא נאלץ להתנייד מגיל ילדות בכסא גלגלים ולהתמודד עם לא מעט אתגרים רפואיים ופיזיים.

• "המזל שלנו שמתן הוא ילד כל כך חיובי ועם כל כך הרבה שמחת חיים"

לפני כארבע שנים המצב הרפואי של מתן חייב אותו לעבור קטיעה של רגל שמאל ולפני שבועיים, בעקבות פצע לחץ, נקטעה רגלו השנייה.
האתגרים שזימנו החיים למתן, לא הקלו עמו, אך מנגד לא מנעו ממנו לגדול כשאר הילדים והנערים, כולל למידה במסגרות רגילות לחלוטין והתניידות ברחבי העיר, בעזרה ממוקדת של הרשות המקומית.
לאב חנן והאם סימה היה חשוב להתגבר יחד עם מתן על כל המכשולים, וזה כלל בעבר גם יציאה משותפת לטיול שנתי, יחד עם כל חבריו לכיתה. "למרות המוגבלות של מתן והעובדה כי הוא מתנייד על כסא גלגלים, תמיד היה חשוב לנו שהוא יהיה כמו כולם וירגיש כמו כולם", מספר האב, "בשבוע הבא הוא גם ייצא לנופש באילת מטעם עמותת שמחה לילד. ברור שההתמודדות הזו לא קלה לו ולנו, אבל זו המציאות שלנו ואנחנו יודעים ומאמינים באמונה שלמה שהכל זה מלמעלה."


"שמחתי מאוד לראות את עדן חסון אצלנו בבית. הוא זמר מדהים שזכיתי שישיר לי בבית את הלהיט שלו אין יותר מועדונים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חנן דדון: "מעבר לאתגרים, מתן הוא ילד מאוד שמח, חייכן, חובב מושבע של מוזיקה וספורט, ונחשב לאוהד שרוף של בית"ר ירושלים. בכל פעם שהקבוצה מהבירה מגיעה לסמי עופר אנחנו משתדלים לקחת אותו לראות את המשחק, למרות שזה כרוך בתהליך מורכב עבורו. יש גם חברים שמבקרים אותו בבית, משחקים איתו סוני פלייסטיישן ונהנים בחברתו מאוד. קטיעת הרגל השנייה הגיעה בעקבות הדרדרות פצע לחץ ומתן היה מודע לכל התהליך. הקטיעה הראשונה הייתה מאוד קשה בעבורו, והפעם הוא היה הבין טוב מאוד מה התהליך דורש, עם כל הקשיים הנלווים. גם התהליך הרפואי היה פחות מאתגר עבורו. אני תמיד אומר שהמזל שלנו שמתן הוא ילד כל כך חיובי ועם כל כך הרבה שמחת חיים".

•"אמרו לי שתהיה לי הפתעה בקרוב, אבל לא ידעתי שזו תהיה הפתעה כל כך טובה"

בעקבות האהבה למוזיקה, רפי בוסקילה, המורה לספורט של מתן ויניב חטב, ארגנו לו בחשאיות רבה מפגש מרגש עם הזמר והיוצר עדן חסון שהלהיטים שלו 'חורכים' בשנה האחרונה את כל ה"פלייליסטים" בישראל. במוצ"ש יצא המפגש בינהם לפועל ומתן היה נרגש מאוד.
"אמרו לי שתהיה לי הפתעה בקרוב, אבל לא ידעתי שזו תהיה הפתעה כל כך טובה", סיפר השבוע מתן, "שמחתי מאוד לראות את עדן חסון אצלנו בבית. הוא זמר מדהים שזכיתי שישיר לי בבית את הלהיט שלו אין יותר מועדונים. הוא התעניין בתהליכים הרפואיים שעברתי ובקטיעה וגילה רגישות רבה ועל כך אני מודה לו ולכל מי שהיה אחראי על המפגש הזה. מנקודת ראותי זה לא מובן מאליו. אני רוצה לציין שהרגשתי מאוד נוח בחברתו והייתה לנו שיחה ממש טובה ופתוחה על מוזיקה והחיים בכלל".

• "אני בטוח שהכל לטובה"

על התחושות שלו לאחר הקטיעה אמר מתן: "ברור שזה לא פשוט לעבור בגיל 17 קטיעה של רגל שנייה, אבל כמו שהייתי בעבר, גם עכשיו אני אופטימי. אני מאמין אמונה שלמה בקב"ה ובטוח שהכל לטובה ומה שצריך לקרות קורה. בסופו של דבר הכל משמיים. יש לי מוטו בחיים שאומר: 'תודה שקשה לי לפעמים כי רק אחרי החושך בא האור לחיים' זה משפט שאני לוקח איתי בכל פעם שיש לי איזשהו קושי. אני גם רואה מדי פעם סרטונים של בזה נבבה שרפי המורה שלי המליץ לי לראות. בזה הוא מרתוניסט ישראלי, מאמן אתלטיקה ומורה לחינוך גופני, שנולד עיוור, ומוכיח לכולם שאין תחליף לאמונה ולכוח רצון. הסיפור שלו מעצים אותי".

•בשבועות הקרובים צפוי מתן לחזור לשגרת לימודים בבית ספרו, ובכיתה כבר מצפים לראותו

ומה לגבי העתיד והחלומות האישיים שלו? ובכן לדברי מתן יש לו חלום לעסוק בעתיד בתחום המוסיקה ובמקביל הוא מקווה שהאתגרים הקשים בחייו כבר מאחוריו.

• ברדה: "הרב גרוסמן לא ידע את נפשו מרוב שמחה"

לפני מספר ימים זכה מתן גם לביקור של ראש העיר אלי ברדה ורב העיר מגדל העמק- הרב יצחק דוד גרוסמן. בתום הביקור אמר ברדה: "ביקרתי את דדון, לאחר קטיעת רגלו השנייה, בכדי לעודד ולשמח אותו. בסיום הביקור היתה למתן משאלה אחת: שהרב גרוסמן יבוא לבקר ולברך אותו והגשמתי לו את המשאלה. הרב גרוסמן לא ידע את נפשו מרוב שמחה על שזיכיתי אותו, בהפתעה, במצוות ביקור חולים ופצח בשיר וריקוד אופייניים. אין ספק שהייתה זו שעה קלה של התרגשות ממחווה קטנה שלנו ושמחה והתרגשות גדולה של מתן".

עדן חסון יחד עם מתן והמורים רפי בוסקילה וגיא בוגנים
עדן חסון יחד עם מתן והמורים רפי בוסקילה וגיא בוגנים

רפי בוסקילה, המורה לספורט של מתן שזוכה להערכה רבה בבית המשפחה אמר לאחר המפגש המרגש: "לשמחתי הצלחנו להגשים למתן חלום. דיברתי עם האמרגן של עדן חסון והצלחתי לארגן את המפגש וליצור את ההפתעה הכל כך מיוחדת הזו עבור מתן. למתן יש סייעת צמודה בבית הספר והוא מקבל את כל החומר הלימודי. אני מאמין ורוצה לראות אותו כבר בקרוב חזרה בבית הספר".
אלונה משה, המורה של מתן הוסיפה: "מתן ילד קסם. הוא ניחן באינטליגנציה רגשית גבוהה, רגישות לסביבה, וראיה אופטימית לחיים. מתן מכניס אור ואהבה לכיתתנו. הוא נער חיובי שחיוך תמידי נסוך על פניו. מתן מתמודד באצילות נפש עם קשייו, בהבנה ובבגרות שלא אופיינית לגילו, ותמיד בראיה של חצי הכוס המלאה בחייו. גישתו לחיים ראויה להערכה- בדיוק כמו המשפט השזור בפיו 'אלוהים לא נותן ניסיון לבן אדם אם הוא לא יכול לעמוד בו'."

 

 

עפולה: יצאה לדרך בנייתו מחדש של בית ספר ברקת

|

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|

18 שנים לפטירתו של רבה הראשי של עפולה – הרב פרץ ציוני זצ"ל

|