הכל ב"שנקל": בויצו ניר העמק נערכים ליום ללא רעב ה-5 במספר

מטרת הקמפיין: לעורר מודעות לנתונים לפיהם אחד מכל שלושה ילדים בישראל רעב, ולעודד מעורבות ואחריות חברתית של בני נוער בסוגייה. צילום: גד לוי

תושבי ישראל מתעוררים מדי תקופה לנתוני עוני לא קלים ופשוטים לעיכול. הבטן מתהפכת בעיקר בכל הנוגע לנתוני העוני בקרב ילדים במשפחות מוחלשות. נוכח ידיעה זו ייצא גם השנה לדרך בכפר הנוער ויצו ניר העמק פרוייקט "יום ללא רעב". זו הפעם החמישית שתלמידי הכפר עורכים את הפרוייקט המבורך והראוי להערכה.
מטרת הקמפיין: לעורר מודעות לנתונים לפיהם אחד מכל שלושה ילדים בישראל רעב, ולעודד מעורבות ואחריות חברתית של בני נוער בסוגייה. שיאו של הקמפיין יהיה ב-18 לפברואר הקרוב שבו יוכרז "יום ללא רעב" החמישי במספר. ביום זה עשרות עסקי מזון בעפולה ימכרו אוכל לילדים ונוער במחיר סמלי של- 2 שקלים בלבד.

פז שושו ומישל רזניקוב, שעומדות בראש מועצת התלמידים, והסגניות ליהיא יוסף ואגם שדו, מובילות את הפרוייקט יחד עם חברי המועצה והנהלת הכפר סיפרו על ההערכות המקדימה לקראת יום השיא: "אנחנו כבר עמוק בתוך ההכנות שהחלו לפני כחודש. בימים הקרובים נציגי מועצת התלמידים שלנו יעברו בין הכיתות ויציגו בפני התלמידים מערכי שיעור הנוגעים לנתונים הקשים. במקביל יצרנו קשר גם עם מועצת התלמידים בעפולה- במטרה שגם בבתי הספר בבירת העמק יעסקו בנושא ובנתונים המזעזעים. במקביל לכך נציגים שלנו כבר יצאו לבתי עסק במטרה לרתום אותם לפרויקט. מרבית בתי העסק שנרתמו בעבר יתגייסו לשמחתי גם השנה ואנו רוצים לראות בתי עסק נוספים לקוחים חלק ביום הזה".

לדברי חברי מועצת התלמידים ההיענות מאוד חיוביות והיא צופה שמנעד בתי העסק יתרחב והוא יכלול פיצריות, פלאפליות, מאפיות, דוכני נקניקיות ועוד. כולם אגב ימכרו את מנות האוכל תמורת מטבע של שנקל (שני שקלים). "המטרה הסופית שלנו היא להרחיב את המודעות בקרב הציבור. ברור לנו שאין ביכולתנו לשנות את המצב לגמרי, אבל אנחנו כן יכולים לתרום את חלקנו. אנו שמחים שהתלמידים מתגייסים לטובת הפרוייקט הזה, יחד עם הגורמים החינוכיים בכפר", הוסיפו חברי המועצה.

ביום השיא יתרכזו תלמידי ויצו ניר העמק במרכז העיר עפולה, יחלקו דפי מידע, וימכרו אף הם נקניקיות בכריך תמורת סכום סמלי של שני שקלים. כמו בעבר, בהנהלת הכפר צופים הצלחה גדולה לאירוע שזוכה גם לכיסוי תקשורתי נרחב ברמה הארצית והמקומית.
יום לפני האירוע יתקיים בכפר פאנל חברתי יחד עם פעילים חברתיים מקומים וחברת הכנסת יעל גרמן מ"יש עתיד".