הישראלים קבעו: הכינרת – אתר הנופש המועדף בישראל

באיגוד ערים כינרת קיבלו את תוצאות הסקר בשביעות רצון רבה וציינו: "אנו שמחים לראות, כי התהליכים והפעולות שאנו מבצעים מחלחלות לשטח וכי הציבור חש את השיפור והשינוי. בחירת הכינרת כאתר המועדף לנופש". צילום: רשות הכינרת

רגע לפני סיום חודש אוגוסט ובעיצומה של עונת הרחצה, נערך סקר באמצעות מכון רותם והסוקר דר' אריה רותם, בהשתתפות 701 משיבים, במטרה לבדוק מה חושב הנופש הישראלי על האגם הלאומי, הפרמטרים החשובים והמשפיעים בבחירת אתר נופש, שביל סובב כינרת וכדומה.
מנתוני הסקר עולה, כי עיר הבירה ירושלים עדיין נחשבת לאתר המועדף לביקור עם 55% בקרב האוכלוסייה הבוגרת ו- 61.3% בקרב האוכלוסייה הצעירה (גילאי 15-17), מבחינת אתר הנופש המועדף-לפני אילת, ים המלח, רמת הגולן וכו', ניצב האגם הלאומי- הכינרת עם אחוזים גבוהים במיוחד- 43.2% בקרב האוכלוסייה הבוגרת ו- 56% בקרב האוכלוסייה הצעירה, אחריהם לפי הסדר- רמת הגולן, אילת וים המלח. "משמח לראות שעם ישראל אוהב את הכינרת ובוחר בה כאתר המועדף לנופש" ציינו ברשות הכינרת.
עוד עולה מהסקר, כי עם ישראל יוצא לנפוש. מתוצאות הסקר עולה, כי רוב מוחלט של הציבור יצא במהלך השנה האחרונה לנופש או לטייל בחיק הטבע- 91.5% מהמגזר היהודי הלא חרדי, 92.4% מהמגזר החרדי ו- 69.7% מהמגזר הערבי יצאו השנה.

• אוהבים את הכינרת, לנים ונהנים בה

ברשות הכינרת יכולים לסמן וי על המהפכה שבוצעה בחופים. במהלך השנים האחרונות הכריזו על 'חופים שקטים' המותאמים למשפחות השונים באופיים מחופים ללא הגבלת רעש ומוסיקה. מהסקר עולה, כי הציבור הפנים את החלוקה- 36% מבני הנוער ציינו, כי נפשו ברצועת חוף חלוקים – כורסי -לבנון שממשיכה להיות מועדפת בקרב הדור הצעיר בדומה לרצועת צינברי – ברניקי- שקמים עם 24%. לעומת זאת, האוכלוסייה הבוגרת יותר (בעיקר גילאי 35-44) מעדיפה לשהות בחופים השקטים עם 41.5%. כש- 76.2 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת ציינה, כי פרמטר השקט בחוף חשוב מאוד עבורה. אגב, משך השהייה בחופים נעה בין 24-72 שעות, על פי 75.6% מהנשאלים.


במהלך 9 השנים האחרונות שקדו באיגוד ערים כינרת על פריצת שביל 'סובב כינרת' והחזרת החופים שהייתה בהם השתלטות פיראטית לרווחת הציבור.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ברשות הכינרת יכולים להיות שבעי רצון גם מהממצאים הבאים: מבחינת מדד ההנאה 83% מבני הנוער ו- 81.2% מהאוכלוסייה מעל לגיל 18 ציינו, כי הם נהנו בכינרת. כמו כן 92.9% מהנופשים ציינו, כי קיבלו מענה הולם וראוי לפניותיהם מצוות רשות הכינרת בחופים.
כינרת נקייה
אחד הנושאים המרכזיים בשנים האחרונות הינו הניקיון בחופים. לשם שיפור המצב גייסו ברשות הכינרת צוותי הסברה רבים שעברו בין הנופשים בחוף ודרבנו את הציבור לשמור על הסביבה שלהם נקייה. על פי הממצאים עולה, כי המהלך הצליח, 42.6% ציינו, כי חל שיפור ניכר במצב הניקיון בכינרת במהלך השנה האחרונה, בעוד רק 26.1% טענו, כי לא חשו בשינוי. כמו כן טענו 96% מהנסקרים, כי הם שומרים על ניקיון החופים במהלך שהייתם בכינרת ו- 96.9% ציינו, כי חשוב להם מאוד שהציבור ישמור על ניקיון החופים. בדרוג מ-1 (בכלל לא) עד 5 (מסכים מאוד) הכינרת קיבלה ציון של 4.2 להגדרה 'אזור טבע ונוף', דרוג 4 להגדרה 'אזור שמתאים לנופש משפחות ובילוי צעירים'.

• שביל סובב כינרת- מכירים ואוהבים

במהלך 9 השנים האחרונות שקדו באיגוד ערים כינרת על פריצת שביל 'סובב כינרת' והחזרת החופים שהייתה בהם השתלטות פיראטית לרווחת הציבור. 69% מהאוכלוסייה הבוגרת מכירה את 'שביל סובב כינרת' ומקרב אלו שביקרו בו 80.6% הביעו את שביעות רצונם מהחוויה. ומה באשר לחודשי החורף? 21.3% מהאוכלוסייה הבוגרת ציינו, כי יגיעו ככל הנראה לטייל בכינרת במהלך חודשי החורף כאשר בקרב הצעירים רק 12% ציינו שיגיעו בעונה זו, ייתכן בשל הקור והעובדה שלא ניתן לשחות באגם.

מטיילים בשביל סובב כינרת-גשר אריק לכפר לנום
מטיילים בשביל סובב כינרת-גשר אריק לכפר לנום

באיגוד ערים כינרת קיבלו את תוצאות הסקר בשביעות רצון רבה וציינו: "אנו שמחים לראות, כי התהליכים והפעולות שאנו מבצעים מחלחלות לשטח וכי הציבור חש את השיפור והשינוי. בחירת הכינרת כאתר המועדף לנופש הינה הוכחה להצלחת התהליך אותו אנו מובילים מאז הקמת האיגוד לפני 9 שנים. בכוחות משותפים יחד עם ציבור הנופשים נמשיך לשדרג ולשפר את השירותים באגם הלאומי".