הישג סביבתי: בגלבוע הצליחו לסכל את סכנת "קו מתח העל 400"

משרד הביטחון נעתר באופן חריג לבקשתו של ראש מוא"ז הגלבוע נור- יורחק מנאעורה, קו מתח-העל 400 דרכו מוליכה חברת החשמל אנרגיה בעוצמה רבה מיחידות הייצור, אל תחנת המיתוג ברביד ותחנות המשנה בשל החשש מקרינה אלקטרו-מגנטית חזקה והשפעותיה המסוכנות/ המחשה: צילום- PIXABAY

"אין בלתי אפשרי כשעושים את הדברים נכון", הינה אמירה ארגונית המנחה את פעילות מוא"ז הגלבוע, ובדגש מיוחד בכל הקשור למאבק לשימור ופיתוח המשאבים החקלאיים והסביבתיים. שבוע לאחר שהצליחו לסכל את הקמת תחנת הכוח המזהמת באזור התעשייה 'מבואות הגלבוע', רושמים בגלבוע הישג סביבתי נוסף, אשר מרחיק את סכנת קו מתח-העל 400, מיישובי הגלבוע.
בעקבות פעילותו האינטנסיבית של ראש המועצה, נעתר משרד הביטחון באופן חריג, והסכים להרחקת קו מתח-העל 400, מהתוואי המתוכנן סמוך ליישובי הגלבוע. בגלבוע נדרשו לפעילות אקטיבית לאחר שבמהלך הקיץ האחרון הבינו שבתוואי המתוכנן לקום בגלבוע (כחלק מתמ"א 10), עובר בסמיכות מדאיגה לקו הבתים בנאעורה, אותו קו מתח-על (קו 400 קילו-וולט), דרכו מוליכה חברת החשמל אנרגיה בעוצמה רבה מיחידות הייצור, אל תחנת המיתוג ברביד ותחנות המשנה. מדובר על עמודים בגובה של 60-70 מטר, רוחב מפרש של 17 מטר, רוחב בסיס של 8 על 8 מטר, אך בעיקר מדובר בחשש מאושש מקרינה אלקטרו-מגנטית חזקה והשפעותיה המסוכנות.
"הקרבה שתוכננה לבתי הכפר נאעורה, והקרינה האלקטרו-מגנטית החזקה, לא השאירו מקום ללקיחת סיכון על חשבון בריאות תושבינו", אומר עובד נור, ראש המועצה. "אני שבע רצון כי כעת גם התכנון העתידי וגם הקו הקיים, לא יכלול קרבה מסוכנת לבתי תושבי הגלבוע", אומר נור.

 

שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|