הישג משמעותי לראשי הרשויות בעמק יזרעאל ובנגב בנושא שדה התעופה

ביום שישי פורסם הסכם קווי היסוד של הממשלה שבדרך ובתוכו סעיף משמעותי מאוד למאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק: ״הממשלה תבטל את החלטה 2050 כך שלא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל"

בסוף השבוע האחרון פורסם ההסכם הסופי בין מפלגות הקואליציה, הכולל בתוכו סעיפים רבים. בין הנושאים החשובים, עליהם הסכימו חברי הכנסת, הוכנס גם נושא שדה התעופה הבא של מדינת ישראל, עם התחייבות להביא לביטולה של החלטת ממשלה 2050 המייעדת את רמת דוד כמיקום מועדף לשדה התעופה הבא של ישראל.
נראה שבנושא זה, התגברו חברי הכנסת על המחלוקות שהיו ביניהם והצליחו להסכים שעמק יזרעאל אינו המקום המתאים להקמתו של שדה התעופה הבינלאומי, השלישי, של ישראל.
זהו צעד משמעותי למאבק שמנהלות רשויות העמק, בשנים האחרונות – צעד שסולל את הדרך להקמתו של שדה התעופה בנגב. נדגיש כי הרשויות בעמק יזרעאל משתפות פעולה, בנושא זה, עם כלל רשויות הנגב ועם עמותת התושבים בעמק יזרעאל ובדרום.
הרשויות דורשות מהמדינה לתכנן מחדש את מפת השמיים ואת תשתיות התעופה של ישראל כך שיספקו את צרכי התעופה בשנים הבאות, כאשר החזון הוא שדה תעופה מקביל לנתב״ג בנבטים ושדה תעופה בינלאומי אזורי, שישרת את תושבי הצפון, בחיפה.
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: ״הכנסת נושא חשוב זה לתוך ההסכם הקואליציוני, מבורך. נפגשתי עם ראשי המפלגות והצגתי בפניהם את הטיעונים המבוססים על העובדות, ומוכיחים את היתרון הברור של הקמת שדה התעופה בנבטים. אנו, ראשי הרשויות השותפים לנושא, הצלחנו לשכנע אותם לעצור את תכנית האיוולת הזו. הצגנו חזון ופתרון לאזור הדרום ולצפון בפיתוח שדה תעופה גדול בנבטים, ושדה תעופה משלים בחיפה. אנו מצפים שהממשלה החדשה תפעל לביצוע החלופות האלו ותסיר את האיום על העמק."
עידו גרינבלום ראש המועצה המקומית טבעון: "אנחנו מברכים על הכנסת ביטול רמת דוד לקווי היסוד, מהלך משמעותי וחשוב. העתיד התעופתי הנכון למדינה הוא שדה משלים לנתב"ג בדרום, ושדה בינלאומי קטן יותר בחיפה ולשם אנחנו מתקדמים. אני מודה למפלגות הקואליציה, לשותפינו ראשי רשויות בדרום ולראש העיר חיפה על שיתוף הפעולה."
עופר בן אליעזר ראש המועצה המקומית רמת ישי: ״זהו בהחלט סימן מעודד והצהרת כוונות חשובה של הממשלה שעומדת לקום ואני שמח לראות את חברי הכנסת שהבטיחו לפעול, אכן מגבים את הבטחותיהם לכדי התחייבויות משמעותיות יותר.״
איציק חולבסקי ראש המועצה האזורית מגידו: ״בשבוע האחרון, קיימתי שיחות רבות עם חברי הכנסת שאיתם אני בקשר מצוין, על מנת להזכיר להם את התחייבותם בנושא שדה התעופה. אני שמח לראות שהצלחנו בכך ושהנושא נכנס לקווי היסוד של הממשלה. מפה, נמשיך במלוא המרץ כדי לעצור לחלוטין את התכנית להקמת שדה תעופה מפלצתי בליבו של עמק יזרעאל.״
אלכס גן ראש המטה המקצועי: ״אנחנו פועלים רבות במישור המקצועי כדי להראות לפקידי המשרדים השונים שזה לא נכון להקים שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל. למרות שבחלק מהמקרים אנחנו נתקלים בחוסר שיתוף פעולה ובחוסר הקשבה מצד הדרג המקצועי, אני שמח לראות שבקרב מפלגות הקואליציה שמרכיבות את הממשלה, קיימת ההבנה שאין טעם לבזבז מיליוני שקלים מכספי משלם המיסים על תכנון חלופה גרועה, שלא תענה על צרכי התעופה של ישראל, ברמת דוד.״

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|