הישג מרשים! נבחרת הרובוטיקה עם תלמידי מגידו חזרה עם מדלית כסף מדובאי

הישג מרשים – מדליית כסף לנבחרת התלמידים של ישראל מתיכון אזורי מגידו באולימפיאדת הרובוטיקה FIRST שהתקיימה בדובאי לאחר שהושגו אישורי הביטחון הנדרשים בהתערבות שר החינוך, טסה הנבחרת לדובאי ושבה אמש לישראל עם מדליית כסף

משלחת הרובוטיקה הייצוגית של מערכת החינוך, הפועלת בשותפות עם Israel FIRST*  ובחסות הטכניון,  זכתה במדליית כסף באולימפיאדה העולמית  Global Challenge FIRST  שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בדובאי.
בתחרות השתתפו 119 משלחות המייצגות 119 מדינות. המשלחת הישראלית המורכבת מחמישה תלמידי התיכון האזורי מגידו, בניהולה של סימה מנט ובפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי, לקחה חלק בתחרות העולמית והעפילה לשלב הגמר. נבחרת ישראל זכתה בגמר במדליית כסף לאחר שסיימה את שלב המוקדמות בדירוג הנקודות הגבוה ביותר והיחידה עם מאזן ניצחונות של  (9-0-0). בנוסף, קיבלה הנבחרת פרס מיוחד עבור עזרה יוצאת דופן לקבוצות אחרות.
ערב היציאה לתחרות (ד', 23.10.19), בשעות הלילה, ולאחר התערבותו של שר החינוך פרץ, התקבלו האישורים הביטחוניים הנדרשים לנסיעה, והתאפשרה יציאתה של המשלחת המייצגת את ארגון Israel  FIRST לתחרות האולימפיאדה ברובוטיקה- FIRST Global Challenge   בדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות. חמשת בני הנוער, שייצגו את הארגון ואת מדינת ישראל -נעה דומן, יובל פרי ורון פרי מקיבוץ רמות מנשה, איתי זיו מקיבוץ מרחביה ועומרי ברעם מיקנעם-עילית, לוו על ידי שני מנטורים – אסנת דומן וניסים לוי ובאבטחה אישית צמודה על מנת להבטיח את שלומם בדובאי.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המשלחות מכל רחבי העולם התחרו באמצעות רובוטים פרי פיתוחן בכדי להתמודד עם אתגר איסוף פסולת מאוקיינוסים ושמירה על הסביבה, וצברו ניקוד על סמך יכולתם ללקט כמה שיותר פריטים מזירת התחרות. המשלחת יצאה לדובאי בחסות משרד החינוך, בתמיכת משרד  המדע והטכנולוגיה, המועצה האיזורית מגידו וחברת  Tama ובסיוע משרד החוץ.
שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס:"הנבחרת השיגה השיג חסר תקדים במיקומה ובאיכויותיה. למעשה, לא היה לי ספק שישיגו הישגי עצומים, וכך גם אמרתי להם בפגישתנו, ערב יציאתם לתחרות. זאת פשוט גאווה לאומית אמיתית והוכחה נחרצת לחשיבות החלטת הממשלה שהובלתי עם כניסתי לתפקיד: לממן את המשלחות הללו, מתקציב המשרד".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

שר החינוך, הרב רפי פרץ: "זו גאווה גדולה למערכת החינוך ולמדינת ישראל. מעבר לחשיבותה החינוכית, התחרות היוותה הזדמנות חשובה בעבור ישראל גם בהיבט הטכנולוגי והמדיני יחד. לאור חשיבות התחרות, פעלתי באופן נחרץ כדי להשיג את האישורים הביטחוניים הנדרשים להשתתפות תלמידינו בתחרות. נמשיך לשקוד על פיתוח עתידם של ילדינו ועל פיתוח המצוינות כדי שישראל תמשיך להיות לקטר מוביל בשוק הגלובלי. ישר כח לתלמידים הזוכים ולצוותים שליוו אותם".
סימה מנט, מנהלת התיכון האזורי מגידו: אני גאה ונרגשת, בית חינוך מגידו התברך בתלמידות ותלמידים מסורים שדרך השקעה, תבונה ועזרה יוצאת דופן לקבוצות אחרות הגיעו להישגים מעבר למדליות, להישגים כבנות ובני אדם ערכיים".

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי: "זהו ניצחון מרשים של הרוח והמוח הישראלי. התלמידים הוכיחו לעולם ידע לצד ערכים, כאשר זכו בפרס מיוחד על עזרה לקבוצות אחרות, בנוסף למדליית הכסף".