הישג חסר תקדים למערכת החינוך בצפון

במחוז הצפון במשרד החינוך מרוצים מאוד לאחר פרסום שיעור הזכאים לתעודות בגרות וזאת לאחר שבמגזרים רבים נרשמה עלייה גדולה כ 4%. בסה"כ הזכאים לתעודות בגרות במחוז הצפון עומד על 65.5 אחוזים לראשונה כמו בממוצע הארצי.

 

"לראשונה השווה מחוז הצפון את שיעור הזכאים לבגרות לממוצע הארצי.  הנתון המחוזי לשנת הלימודים תשע"ד (האחרון והעדכני שראה אור בימים אלה) עומד על 65.5 אחוזים .
היעד המחוזי שנקבע, מכוון לשיפור שנתי של 2.5 אחוז . הנתון האחרון מלמד שהשתפרנו ב 4 אחוזים בקירוב  וזה בהחלט נפלא .
כמו כן, במקיף בית ג'אן, ישיבת 'אורות הזורעים' בגליל תחתון ובתיכון ממ'ד 'המתמיד' בקריית שמונה  נרשם שיעור זכאי בגרות של 100 אחוזים שזו הצלחה ענקית ומקור גדול לגאווה".
במילים האלה התייחסה השבוע מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, להצלחה שנרשמה באחוז הזכאים לבגרות שהתפרסמו השבוע.

דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי הישגי מחוז הצפון עולים בהתמדה במשך שבע השנים האחרונות . בתשע'ד מדובר בעליה דרמטית שכן  המחוז רשם עלייה של 4% כקירוב, בעוד שהעלייה בארץ עומדת על 1.3%. זהו נתון מרשים מאד שהושג בעמל רב ואשר מעודד גאוות יחידה ומעורר נחת  וקורת רוח גדולה בצפון.

ההישג  הזה הוא מרשים וחשוב מאד והוא תולדה של מאמצים אדירים של מחוז מכוון מטרה וחדור מוטיבציה ולהלן עיקריו: מחוז הצפון שיפר את שיעור הזכאים הממוצע  לתשע'ד ב 3.96 אחוז בהשוואה לשנה קודמת וכך גם בחלוקה המגזרית: המגזר הערבי במחוז שיפר הזכאות ב 5.04 אחוז, הדרוזי ב 4.67 אחוז, החינוך המיוחד  4.3 אחוז, הבדואי ב 3.72 אחוזים והיהודי ממלכתי ב  0.53 אחוז.

מוטי דותן , ראש מוא'ז הגליל התחתון : "למדנו ממנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון כי למידה משמעותית וחינוך הם דרך חיים  . תודה וגאווה על השותפות שמניבה הצלחות והישגים שכאלה" .