היסטוריה על גלגלים: אופניים של הרוג בתאונת דרכים שופצו לאחר 36 שנים

דפנה צורי שחגגה לפני מספר ימים את יום הולדתה לא ציפתה להפתעה מרגשת שכזו. ילדיה וחתנה פנו לקובי שושני, בעליה של חנות האופניים "אופן אופן" בעפולה עם בקשה מיוחדת: לשפץ את האופניים המושבתים של אביחי כהן ז"ל, אחיה של דפנה שנהרג בנסיבות טראגיות. בשבוע שעבר, בתום מבצע מיוחד וטיפול מקצועי מופקד ומדוקדק האופניים נמסרו חזרה למשפחה הנרגשת – ועתה ישובו לדווש איתם

קובי שושני, הבעלים של חנות האופניים "אופן אופן" באזור התעשייה של עפולה מורגל לקבל בקשות מיוחדות מלקוחות, אבל לפני מספר ימים הוא זכה לקבל בקשה מיוחדת, שנוסף לה ערך סנטימנטלי יוצא דופן.
דור, דניאל, דן ומאי, ארבעת ילדיה של דפנה צורי מקרית מוצקין, יחד עם החתן שחר, פנו אליו בבקשה שישפץ אופניים ששוכבות מאובקות במחסן המשפחה מזה קרוב לארבעה עשורים.
המטרה של המבצע המתגלגל היה לרגש את דפנה, היות והאופניים היו שייכים לאחיה אביחי כהן שנהרג בשנת 1983 בתאונת דרכים טרגית בין הכביש המחבר בין צומת יגור לצומת סומך.

האופניים לפני השיפוץ
האופניים לפני השיפוץ

"חבר משותף חיבר את דור אליי דרך הפייסבוק", סיפר שושני, "הוא הסביר לי שמדובר באופני מרוץ שמשמשים לרכיבה בכביש. הוא ציין גם שהאופניים, שיוצרו על ידי המותג האיטלקי האיכותי קולנגו מאוד ישנים. בגלל הסיפור המרגש שעומד מאחורי האופניים האלה החלטתי מיד לצאת לדרך. התחלתי לחפש חלקים בחנות שלנו וגם בקרב ספקים מכיוון שהטכנולוגיה, החומרים והאביזרים השתנו מאוד במרוצת העשורים האחרונים. ההתחלה של תהליך השיפוץ לא היה פשוט. אני והצוות בחנות שכולל את רן פינץ ועידן בשן הבנו מהר מאוד שאנחנו נכנסים לפרויקט מאתגר ומורכב. חלק ניכר מהאופניים היה חלוד ורקוב אבל זה לא מנע מבעדנו לפעול להשלים את המשימה. אחרי מספר ימי עבודה אינטנסיביים הצלחנו לשקם את האופניים לגמרי ולהשמיש אותם לרכיבה. עבורנו הפרויקט הזה היה הרבה יותר מעבודה, היה פה רצון אמיתי לחדש את האופניים ולשמח את האמא. אני שמח מאוד שזה קרה ותחושת הסיפוק היא אדירה".

האופניים לאחר השיפוץ
האופניים לאחר השיפוץ

בבוקר יום הולדתה של דפנה הביאו לה ילדיה וחתנה את האופניים המשוקמים והובילו להתרגשות רבה בקרבה. "הייתי ממש בהלם מההתרגשות", סיפרה דפנה, "זיהיתי מיד שהאופניים של אחי, שהיו חסרות כל שימוש, שופצו ושוקמו. קשה לתאר את ההתרגשות הזו במילים, זה צמרר אותי. אני מאמינה שכבר בקרוב בני המשפחה ישובו לרכב על האופניים הללו שמחיות ומנציחות את זכרו של אחי ז"ל".
דפנה גם ציינה בהערכה רבה את פועלו של שושני בשיקום האופניים וציינה כי סיים את תהליך השיקום והשיפוץ במקצועיות רבה.