"הילדים נבהלו ובכו, כולנו הסתגרנו בתוך בית הספר, בתוך כיתה אחת"

מאבטח בבית הספר נופים בעפולה עלית הותקף היום בבוקר על ידי שני אלמונים רעולי פנים, בעת שהתלמידים עשו את דרכם לכיתות. בתחילה היה חשש כי מדובר באירוע על רגע לאומני, אך בהמשך התברר כי ככל הנראה הרקע הוא פלילי. אם לתלמיד בבית הספר: "זה היה מפחיד, פשוט מפחיד. היינו מבוהלים"

משטרת העמקים, כולל כוחות מג"ב ויס"מ מנהלים החל מהבוקר מצוד אחר שני רעולי פנים שהכו מאבטח בשנות החמישים לחייו, בבית ספר היסודי נופים ברחוב הארז בשכונת עפולה עלית. השניים חשודים כי גנבו את נשקו. המאבטח שעשה את דרכו לעבודה בעת שהותקף נחבל בפלג גופו העליון וראשו ונפצע באורח קל. הוא פונה על ידי צוות של מד"א גלבוע למרכז הרפואי העמק בעיר.
פאראמדיק מד"א ,אבי אמויאל שטיפל בפצוע, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בתחנת אוטובוס, סמוך לבית ספר, גבר כבן 56 בהכרה מלאה. הוא ישב על הספסל ועוברי אורח ניסו לסייע לו. הפצוע סבל מחבלות בפלג גופו העליון. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי פינוי הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר קל עד בינוני". מהמרכז הרפואי העמק נמסר כי המאבטח הגיע במצב קל עד בינוני כשהוא סובל מחבלת ראש.

• הכו את המאבטח ושדדו את נשקו האישי

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי שני חשודים ארבו לשומר אשר שהה מחוץ לתחום בית הספר בעת סריקה שגרתית. החשודים הכו את המאבטח באמצעות חפץ קהה, שדדו בכוח את נשקו האישי ונמלטו מהמקום. בשעה זו עדיין כוחות משטרה גדולים סורקים את הזירה ונתיבי הבריחה של השניים. חוקרי המשטרה ביחד עם חוקרי הזיהוי הפלילי אספו מיד לאחר התקיפה ממצאים בסמוך לבית הספר.

כוחות שיטור בזירת האירוע מחוץ לבית הספר "נופים" בעפולה, לפני שעה קלה
כוחות שיטור בזירת האירוע מחוץ לבית הספר "נופים" בעפולה, לפני שעה קלה

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "הבחנתי במאבטח שרוע ומדמם בפניו"

אבי אמויאל, מפקח אבטחה של מוסדות החינוך בעפולה סיפר: "היום בשבע בבוקר קיבלתי טלפון ממאבטח שלנו בבית ספר אחר בנוגע לאירוע התקיפה. הוא סיפר לי שהוא בסביבה של המאבטח ושהוא הבחין שהמאבטח בבית הספר עם דם על הפנים – לאחר שהותקף. בשלב הזה עדיין לא היה ברור אם הוא הותקף על ידי מחבלים או גורמים עבריינים. המאבטח שהודיע לי נשמע מעט בפאניקה. אני בתגובה מיידית הזמנתי כוחות משטרה וכוחות נוספים ובמקביל הגעתי לזירה. הבחנתי מיד במאבטח שלנו שרוע ומדמם בפניו. המאבטח היה במצב כללי טוב, אך מעט מבוהל. הוא דיבר עימי ואמר שהוא בסדר. מיד לאחר מכן נכנסתי לבית הספר מכיוון ששמעתי ילדים צועקים וחשבתי שאולי התוקפים הסתתרו באחת הכיתות. בהמשך הסתבר שהם נמלטו. אט אט זרמו לזירה כוחות משטרה, תגברו אותנו ולקחו את הפיקוד על האירוע. אני חייב לציין שאין פאניקה בקרב המאבטחים שלנו. זה לא האירוע הראשון והמאבטחים בבתי הספר מיומנים באירועים מסוגים שכאלה. הם יודעים שיש גורמים עוינים כאלה או אחרים שמעוניינים לחטוף את הנשק שלהם שנחשב למבוקש", סיכם אמויאל.

מאבטח בית הספר "נופים" שהותקף מובל לבית החולים על ידי צוותי מגן דוד אדום
מאבטח בית הספר "נופים" שהותקף מובל לבית החולים על ידי צוותי מגן דוד אדום

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "היום יש מסיבות חנוכה לילדים שלי בבית הספר ואני בספק גדול אם אלך איתם"

שירן, תושבת השכונה שהגיעה עם בנה שלומד בבית הספר זמן קצר לאחר התקיפה סיפרה ל"עמקניוז": "הגעתי בבוקר מוקדם עם בני שלומד בבית הספר. בדרך לשער בית הספר הבחנתי במאבטח יושב בתחנה, כולו מדמם מהראש ועימו מספר אנשים שניסו להעניק לו עזרה. בתחילה סברתי כי הוא לא חש בטוב, אך התברר לי שהוא הותקף לאחר ששמעתי אנשים שצעקו 'דקרו אותו, מחבלים ברחו'. מיד חשבתי שזה פיגוע על רקע לאומני. לא עברה דקה וכבר הבחנתי בהמון שוטרים ויס"מניקים שהסתערו לעבר השדות במטרה לנסות לאתר את התוקפים. זה היה מפחיד, פשוט מפחיד. הילדים נבהלו ובכו, כולנו הסתגרנו בתוך בית הספר, בתוך כיתה אחת, ולא ידענו איך להרגיע אותם. אנחנו בעצמנו היינו מאוד מבוהלים. כל המצב בשכונה ובעיר רק מגביר את החששות. היום יש מסיבות חנוכה לילדים שלי ואני בספק גדול אם אלך איתם", סיכמה שירן.

לזירת התקיפה הגיע גם ראש העיר יצחק מירון. מיד עם הגיעו קיבל מירון מבכירים במשטרה פרטים ראשוניים על האירוע.