היום שאחרי: מרפאת מחלימי קורונה נפתחה בפוריה

המרפאה היא רב תחומית ובמידת הצורך תפנה את המטופלים לבדיקות משלימות. צילום: ממרכז הרפואי פדה-פוריה

בתחילת ינואר, נפתחה במרכז הרפואי פוריה מרפאה חדשה, לביצוע מעקב וטיפול עבור מחלימים שהשתחררו מאשפוז במחלקות הקורונה של המרכז הרפואי ולמחלימים מהקהילה.
מאז חודש מרץ 2020 טופלו במחלקות הקורונה של ביה"ח כ-900 חולים. כידוע, רבים מהמחלימים מדווחים כי הם עדיין סובלים מתסמינים שונים.
כדי לתת מענה למטופלים אלה, נפתחה המרפאה הייחודית למחלימים.  בראש המרפאה עומד ד"ר נזאל סלאח, מומחה ריאות ורופא בכיר בשירות הריאות של המרכז הרפואי.
המרפאה היא רב תחומית ובמידת הצורך תפנה את המטופלים לבדיקות משלימות. ניתן לזמן תור באמצעות מוקד זימון תורים של המרכז הרפואי פדה, כשנדרשת  הפנייה והתחייבות. המטופלים יונחו על ידי נציגת המוקד לזימון תורים בנוגע לבדיקות המקדימות אותן יצטרכו להביא עימם לביקור במרפאה.
מנהל המרכז הרפואי, ד"ר ארז און, אמר,  "הקשר עם המטופלים בקהילה חשוב לנו. לאור המידע על תופעות שונות מהן סובלים רבים מקרב מחלימי הקורונה, החלטנו לפתוח מרפאה מיוחדת שתיתן להם מענה וליווי גם אחרי האשפוז וההחלמה ולאורך כל הזמן שיידרש".
במסגרת הביקור במרפאה יעברו המטופלים בדיקת רופא ריאות, בדיקת תפקודי ריאות, וכדומה. בסוף הביקור הם יקבלו מכתב סיכום, אשר יכלול המלצות להמשך טיפול.
בשלב זה המרפאה נותנת שירות בימי שני בין השעות 08:00 עד 12:00 , בביה"ח התת קרקעי (סמוך למתחם חיסוני קורונה, מתחת למיון).