היה שווה לחכות: מופע מחווה מרגש לזמר יגאל בשן בעפולה

אחרי שנדחה פעמיים בשל אילוצי נגיף הקורונה, עלה בהיכל התרבות בעפולה מופע מרשים משיריו של הזמר יגאל בשן, בעיבודים רעננים ומתוך רצון להכיר אותם לדור הצעיר. את המופע בניהולו המוזיקלי של יורם צדוק הובילה רשת שחקים בעיר יחד עם עמותת אהב״י לקידום האומנות בישראל

"שרים יגאל בשן" – מופע מחווה לזמר ולשיריו האהובים, עם אבי דור, אהרון פררה ולהקות הזמר של הקונסרבטוריון העירוני, בניהולו המוזיקלי של יורם צדוק, נערך ביום חמישי שעבר בהיכל התרבות בעפולה.
השבוע ימלאו שלוש שנים למותו של בשן, אחד הזמרים האהובים בכל הזמנים במוזיקה הישראלית.
המופע היה מתוכנן לעלות במלאת שנה למותו של בשן, ונדחה פעמיים בגלל אילוצי נגיף הקורונה והוא תוצר של שיתוף פעולה של רשת שחקים עפולה – בתמיכת עמותת אהב"י לקידום האמנות בישראל. עמותת אהב״י פועלת רבות לתמיכה ביוצרים ישראלים בתחומי תרבות שונים, במסגרת תוכניתה ״זרקור לזמר העברי".
יורם צדוק – מלחין ומעבד מוזיקלי שעבד עם בשן תקופה ארוכה ואף הלחין ועיבד חלק משיריו, יזם את המופע לזיכרו, יחד עם לילך מידן מנהלת הקונסרבטוריון העירוני, מתוך הערכה למורשת המוסיקלית שהשאיר אחריו ומתוך רצון לחדש את שיריו האהובים בעיבודים רעננים – ולהכיר אותם גם לדור הצעיר ולקהל הרחב.
צדוק פנה לאבי דור ואהרון פררה, איתם הוא שומר על קשרי ידידות לאורך השנים, והם שמחו לשתף פעולה עם הרעיון.
במופע לקחו חלק תלמידי חבורות הזמר של כיתות המוזיקה בחטיבות הביניים אורן ואלון, להקת צעירי עפולה ולהקת שיר בעמק – כולן בניהולו המוזיקלי של צדוק.
יו"ר דירקטוריון המתנס"ים אלי מלול פתח את הערב ואמר: "אני נרגש כי זה ערב מיוחד, פרי יצירה של תושבי עפולה מכל הגילאים שמקדישים ערב שלם לאחד הזמרים האהובים בישראל ואני רוצה להודות לראש העיר אבי אלקבץ על הרוח הגבית שהוא מעניק לשחקים בכל נושא התרבות ובכלל".
מנכ"ל שחקים דניאל בן: "כבוד גדול לעפולה ולכולנו להקדיש ערב שלם ליגאל בשן ערב שכל כולו אהב למוסיקה ולתרבות הישראלית".
אבי דור ואהרון פררה הובילו את הערב כולו, תוך שהם מספרים את הסיפורים שמאחורי השירים ושיתפו את הקהל בשירה.
״אבי דור ואני מכירים מילדות, היו לנו המון תחנות משותפות לארוך החיים״, סיפר צדוק לאחר המופע: ״החל מבית הספר היסודי, שהיינו צמד צפון, ואחרי זה בלהקת נוער בקרית ים. בצבא שירתנו יחד בלהקת פיקוד צפון בתקופה בה הוציאה את להיטה המפורסם בלילה על הדשא וכמובן בתכנית הטלביזיה "הופה היי״ – שם כבר עבדנו עם יגאל בשן ואהרון פררה. להיפגש ולעבוד מחדש זה אך טבעי לנו, הרגשנו כאילו אנחנו פשוט ממשיכים מהמקום בו הפסקנו לפני שנים."
המופע כולו היה מלווה בתמונות וסרטוני וידיאו מהקריירה הארוכה של בשן, ששולבו בתיאום מושלם עם הופעת הלהקות על הבמה, והוסיפו התרגשות לצופים.
תלמידי כיתות המוזיקה שהשתתפו, זכו להכיר את הזמר ואת סיפור חייו, והופתעו לגלות שהם מכירים את השירים שלו (בעיקר אלה שנכתבו יחד עם עוזי חיטמן ז"ל, שהוזכר גם הוא במהלך הערב). וכך – יחד עם הופעת להקת הנוער צעירי עפולה והלהקה הייצוגית הבוגרת "שיר בעמק" נוצר מופע רב-גילאי המשלב בין הדורות באמצעות השירים והמוזיקה.
לילך מידן הוסיפה כי כל המשתתפים במופע חוו התרגשות אמיתית מהחיבורים שנוצרו על הבמה, והקהל הגיב בחום לשירים היפים בעיבודים המיוחדים של צדוק, בביצוע הלהקות השונות.