טראומה לכל החיים -1 מכל 5 נפגע מינית

בישראל אחד מכל חמישה בנים ובני נוער נפגע מינית. בנוסף, היקף הפגיעות המיניות בבנים בישראל גבוה מזה של הפגיעה המינית בבנות, כך עולה ממחקר נרחב שערכו פרופ' לב ויזל ופרופ' איזיקוביץ מאוניברסיטת חיפה. פרופ' לב ויזל תספר על המחקר ומסקנותיו החברתיות הקשות במסגרת כנס ראשון מסוגו בנושא פגיעות מיניות בבנים, שיתקיים בשבוע הבא


• בעולם מדווח על 1 מכל 10 בנים שדיווחו על פגיעה מינית. בישראל הנתון גבוה יותר

בישראל הנתון גבוה הרבה יותר. אחד מכל חמישה בנים נפגע מינית. זאת על פי מחקר שנעשה ע"י פרופ' רחל לב- ויזל, ראש המרכז המחקר לחקר הטיפול באמנויות ע"ש אמילי סגול באוניברסיטת חיפה. במסגרת המחקר הנרחב במיוחד, רואיינו כ-12,000 בני נוער בכתות ו', ח' ו-י' מהמגזרים השונים בבתי ספר ברחבי הארץ.
 

• ישראל במקום השני בעולם עם היקף תקיפה מינית גבוה במיוחד

מתשובות התלמידים עולים הנתונים הקשים, ישראל במקום השני בעולם עם היקף תקיפה מינית גבוה במיוחד (במקום הראשון הודו) .
עוד מתברר כי בניגוד לדעה הרווחת בציבור ובספרות המקצועית בנים הם קורבנות לתקיפה מינית יותר מבנות. מהמחקר עולה עוד כי  במגזר הערבי לבנים יש סיכון גבוה יותר להיות קורבן לתקיפה מינית מאשר לבנות.
לדברי פרופ' ויזל נמצא כי קיים פער בין מספר הדיווחים של בני נוער לרשויות על פגיעה מינית לבין הנתון על מספר הפגיעות העולה מהמחקר: "בנים ובנות חווים פגיעות מיניות בשכיחות גבוהה וחלקם הגדול מעדיפים לא לדווח על כך לגורמי רווחה וחינוך".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ד"ר נסיה לנג, אחראית מרכז טנ"א לטיפול בנפגעי אלימות מינית במרכז הרפואי פדה פוריה מציינת כי הפער בין מספר הפגיעות לבין מספר הדיווחים לרשויות משמעו שאותם בנים אינם מקבלים טיפול: "מדובר בחשש מתגובת הסביבה ומסטיגמטיזציה, בנים מפחדים לחשוף את מה שקרה להם. זו הסיבה שהחלטנו לקיים כנס מיוחד בנושא פגיעות מיניות בבנים. מדובר בתופעה חברתית קשה, חייבים לעורר את המודעות של הציבור ושל אנשי המקצוע"

 

דר נסיה לנג. עורכת המחקר
דר נסיה לנג. עורכת המחקר

פרופ' לב ויזל תספר על המחקר הראשון מסוגו ועל מסקנותיו במסגרת הכנס שמארגן מרכז טנ"א, ביום רביעי, 9.9.15 בבית גבריאל, תחת הכותרת: "סוגיות ייחודיות בהסתרה וחשיפה של פגיעות מיניות בבנים – היבטים רב תרבותיים", יועלו היבטים שונים של הפגיעה המינית בבנים, המאפיינים הדמוגרפיים וההשלכות של התקיפות המיניות. "חשוב לפעול ולאתר את הבנים האלה, חשוב לזהות את הסימנים המקדימים ולמנוע המשך פגיעה וניצול", הדגישה ד"ר לנג.